כוננות בדרום ביום השנה לחיסול בכיר הג'יאהד: בנט מספר על המבצע

    קובי פינקלר No Comments on כוננות בדרום ביום השנה לחיסול בכיר הג'יאהד: בנט מספר על המבצע

    שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט מספר על פתיחת הקדנציה הסוערת שלו כשר ביטחון עם מבצע "חגורה שחורה" עם הצלחת הפעולה ועד הירידה לשטח והסגירה המהירה של המבצע

    שר הביטחון נפתלי בנט בלשכתו עם סגנו אבי דיכטר צילום: אוריאל חרמוני משרד הביטחון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות בדרום: דריכות ומכונות בצה"ל ובמערכת הביטחון ביום השנה לחיסולו של בא אל עטא בכיר הג'יהאד האיסלאמי בפתיחת מבצע 'חגורה שחורה'.

    שר הביטחון אז היה ח"כ נפתלי בנט וכך הוא משחזר את האירוע שהחל את המבצע: "כניסתי לתפקיד שר הביטחון החלה בפיצוץ. אין כוונתי ל"פיצוץ" במובן של מריבה, אלא לפיצוץ ממשי – חיסולו בטיל של בכיר בג'יהאד האיסלאמי בעזה בהא אבו אל-עטא".

    בנט הוסיף, "בערב יום שני, 10 שעות לפני כניסתי לתפקיד כבר הגעתי לקריה ונפגשתי עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם מפקדים בשב"כ אשר הציגו לי בפירוט את פעולת החיסול המתוכננת של המחבל בשעות הקרובות. כהרגלי, המטרתי עליהם שאלות וחקירות לגבי תכלית הפעולה, הסיכונים, צפי התגובה וההתפתחויות".

    "הפעולה הצליחה, והמחבל חוסל באמצע הלילה. מיד החלו לעוף ממטרי טילים לעבר מדינת ישראל" מספר בנט.

    "בשלישי בבוקר, ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים ודיווח לציבור על הפעולה. אחר כך עברנו לחדר צדי, ראש הממשלה, הרמטכ"ל ואני, וראש הממשלה העביר לי מקל – להמשיך את הטיפול במערכה: "מכאן, זה שלך".

    בנט מספר כי מיד אח"כ, "ירדתי מיד לדרום לפגוש את אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי, את מפקדי הגזרה, ואת ראשי הרשויות בעוטף עזה, כדי לקבל תמונת מצב, ולתכנן את המשך המערכה".

    "מכיוון שלא הייתה לנו מטרה הפעם לייצר סיבוב מול המחבלים בעזה, סגרנו את האירוע תוך זמן קצר בפעולה נבונה ומתוחכמת", מציין שר הביטחון לשעבר.

    בנט מסיים את דבריו ואומר, "כך החלה הקדנציה הסוערת שלי כשר הביטחון ה-20 של ישראל. בלי חפיפה, בלי טקס שטיח אדום (הודעתי להם מראש שאינני מעוניין בטקסים), בלי קבלות פנים וחצוצרות. ישר לעבודה".

    "שנה אחרי צה"ל מוכן למרות ההערכות שהאירוע יעבור בשקט".



    0 תגובות