פעוט הובהל לביה"ח עם קשיי נשימה קשים: הסיבה: אכילת בוטנים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on פעוט הובהל לביה"ח עם קשיי נשימה קשים: הסיבה: אכילת בוטנים

    זהירות ממאכלים: פעוט בן 4.5 הגיע למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר עם מצוקה נשימתית קשה – וניצל הודות להליך מורכב שבוצע על ידי המומחים

    אילוסטרציה צילום: פלאש90
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעוט בן 4.5 הובהל למיון ילדים במרכז הרפואי "מאיר" לאחר שסבל במשך מס' ימים מחום, שיעול וקוצר נשימה. "הפעוט שהינו בריא בדרך כלל הגיע אלינו עם מצוקה נשימתית קשה לאחר שסבל למעלה משבוע מחום, שיעול וקוצר נשימה ללא הטבה גם לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבל בביתו", מסבירה ד"ר דניה טקגי, רופאה בכירה במיון ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית.

    "בהאזנה לריאות של הפעוט נשמע היה כי אין כניסת אוויר לריאתו השמאלית והוא נשלח לצילום חזה מתוך מחשבה שמדובר בדלקת ריאות. יחד עם זאת, ברגע שראינו את הצילום בו נראתה כליאת אוויר ברורה בריאה השמאלית וסיבוך נדיר יחסית של אוויר באזור המיצר שבין הריאות עלה החשד כי מדובר בשאיפת גוף זר ואכן מבירור שהמשכנו לעשות עם הוריו הם שיתפו כי בטרם החלו התסמינים הפעוט אכל בוטנים וחווה אירוע של השתנקות במהלך האכילה", מספרת ד"ר טקגי.

    הפעוט הועבר מיד לטיפול נמרץ ילדים לקבלת טיפול תומך סטרואידי ואנטיביוטי ולהשגחה תחת ניטור צמוד בשל חשש להחמרה במצבו. לדברי ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר, החשש הגדול במצבים אלו הוא חסימה של דרכי אוויר וחוסר אספקת חמצן למוח.

    "אנו רואים לא מעט ילדים השואפים גופים זרים ולצערנו במקרים מסוימים הדבר יכול להוביל לנזק נוירולוגי בלתי הפיך ולמצבים מסכני חיים. חשוב לזכור ולשים לב למזונות 'המועדים לפורענות' בנושא הזה בקרב פעוטות דוגמת פיצוחים, סוכריות, גזרים שאינם מבושלים, נקניקיות וכדומה", מדגישה ד"ר אדם.

    ד"ר גיל צויזנר, רופא אא"ג ילדים שהצטרף לאחרונה למרכז הרפואי מאיר לאחר ששב מהכשרה ועבודה בניו יורק בביה"ח NYU במנהטן ובבי"ח מימונדיס בברוקלין, שניתח את הילד, משתף: "בשיתוף ד"ר ורה נוביצקי, רופאה בכירה במערך ההרדמה במרכז הרפואי התמודדנו עם האתגר של ההרדמה, ההנשמה ופעולת חילוץ הבוטן כולם דרך אותו הצינור. לכן, השתמשנו בברונכוסקופ קשיח דרכו אפשר גם להנשים וגם להכניס את המלקחיים האנדוסקופיות עם הסיב האופטי.

    זוהי הייתה פרוצדורה מורכבת ולא פשוטה שכן מאחר ועברו 10 ימים מרגע השאיפה נוצרה תגובה דלקתית חמורה שהפכה את הפעולה למורכבת במיוחד. לשמחתנו הפרוצדורה עברה בהצלחה וחל שיפור ניכר במצבו של הילד.

    חשוב לזכור כי עד 40% מהילדים שחווים אירוע של השתנקות עלולים להיות ללא סימפטומים למשך תקופה ולאחריה להתחיל לפתח אותם. לכן חשוב להיות ערניים לסימפטומים המתווספים בימים לאחר אירועים אלו דוגמת חום או שיעול ולהגיע לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. לא הכל קורונה ומצבים אלו עלולים להסתיים באסון", מדגיש ד"ר צויזנר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פם הבה איחוד הצלה