- רדיו קול חי - -

ראה"מ בירך על ההסכמה בין ח"כ אשר לשר אדלשטיין: "פתרון מצוין"

לאחר שאמש (שלישי) העבירה הכנסת הצעת חוק פרטית של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) של איי התיירות, לפיה אילת ועין בוקק יוכלו לפתוח את מוקדי התיירות לאור האבטלה החריפה בעיר. בנוסף הממשלה תוכל להכריז על מקומות נוספים כאיי תיירות דבר שהתנגד לו שר הבריאות ובשל כך משך את הצעת החוק הממשלתית.

היום (רביעי) ראש הממשלה הורה לשר הבריאות יולי אדלשטיין, ולשר דודי אמסלם וליו":ר ועדת חוקה יעקב אשר להגיע לסיכומים לקראת הדיונים בוועדת החוקה על הצעת החוק. השלושה הגיעו להסכמות על ניסוח החוק בוועדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר ההסכמה בין כלל הצדדים: "אני רוצה לברך את שר הבריאות יולי אדלשטיין, את יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ואת השר דודי אמסלם שביקשתי מהם להתכנס ולהביא פתרון לאיי התיירות באילת ואזור ים המלח, אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו, ושמירה על החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף, "אני חושב שהושג פתרון מצוין ואני רוצה להודות לכם ולהגיד לכם שלא רק תושבי אילת ותושבי ים המלח מברכים, כל אזרחי ישראל מברכים אתכם".

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר השיב לראה"מ: "עבדנו יומם ולילה על הצעת החוק, דאגנו לכל הסקטורים, כי אנחנו בוועדת החוקה עובדים למען כולם. אני מודה לראה"מ, לשר הבריאות אדלשטיין ולשר אמסלם על העבודה המשותפת על נוסח החוק".

עוד הוסיף, "אני מחזק את ידי ראה"מ בהגנה על בריאות אזרחי ישראל, לצד זאת צריך לדעת לחיות עם הקורונה לצד הזהירות הנדרשת. החוק של אילת יכול להיות פיילוט טוב גם לאזורים נוספים בהתאם להוראות משרד הבריאות".