- רדיו קול חי - -

היום במליאה: הצע"ח לביטול חוק קמיניץ; ב'רגבים' מזהירים: "מתכננים מחטף"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סרטון הסברה שהוציאו תנועת רגבים על חוק קמיניץ | צילום: רגבים

מפלגת יש עתיד מקדמת היום מהלך לביטול חוק קמיניץ שבלם את הבניה הבלתי חוקית, בפרט בחברה הערבית. חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד מתכננת להעלות היום למליאה הצעת חוק לביטול חוק קמיניץ, ללא שעברה את וועדת השרים לענייני חקיקה.

בשל מצבה הרעוע של הקואליציה, והתמיכה הצפויה של הרשימה המשותפת בביטול החוק, בתנועת רגבים מזהירים מפני מחטף שעלול לגרום לזינוק מחודש בבניה הערבית הבלתי חוקית שנבלמה מאז כניסת החוק לתוקף.

כזכור, מאז כניסת החוק תוקף חוק קמיניץ חוקק בשנת 2017 במטרה להילחם במכת המדינה של הבניה הבלתי חוקית. עד חקיקת החוק, תהליכי האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית היו מורכבים ולא יעילים.

חוק קמיניץ שנחקק בשנת 2017, הגדיר מחדש את אופן האכיפה כנגד התופעה, בעיקר באמצעות הגדלה משמעותית של הקנסות המוטלים על עברייני הבנייה ובייעול ההליכים המשפטיים כנגדם. מאז כניסתו לתוקף הצביעו רשויות החוק על ירידה של 50% בהיקף התחלות הבניה הבלתי חוקית.

מאז, הרשימה הערבית המשותפת שמה לה למטרה עליונה לפעול לביטול החוק, וכלל הלחצים הפוליטיים מופעלים בכיוון זה.

"ביטול החוק יחזיר את המצב לקדמותו ומהווה בעצם הפקרה של הפריפריה לטובת עברייני הבנייה ובאופן שיפגע באופן משמעותי ביכולת המדינה לפתח תשתיות ראויות באזורים אלו. ביטול החוק יסיג את ישראל לאחור ותותיר את המערב הפרוע של הבנייה הבלתי חוקית על כנו, ומהלך כזה מהווה צעד אנטי-ציוני בעליל", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לכל חברי הכנסת הציוניים, מכלל הסיעות, להתנגד להצעת החוק. אנחנו נעקוב ונראה אלו חברי כנסת ייעדרו מהמליאה, ונביא זאת לידיעת הציבור".

ח"כ בצלאל סמוריץ (ימינה) מסר ל'קול חי': "אנחנו מודעים לכך וכמובן שנצביע נגד, אבל צריך לוודא שלא נרקם פה דיל סמוי בין הליכוד לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת".

‏בהודעה שהוציא לתקשורת, כתב סמוטריץ: "מקורותיי אומרים לי שיש דיל סמוי בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ מנצור עבאס לפיו חברי הליכוד ‎יברחו מהמליאה כדי לאפשר לאופוזיציה להעביר את חוק קמיניץ לכל הישובים הערבים בארץ – חוק אנטי ציוני שיפגע פגיעה אנושה באכיפת הבנייה הבלתי חוקית ביישובים הערבים. אם חלילה הם יעשו את זה זה יהיה חטא בל יכופר. מכירת הציונות בעד נזיד עדשים פוליטי".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הכחיש את הדברים וכתב: "פייק ניוז של סמוטריץ'. בעניין תיקון חוק קמיניץ של ח"כ מריח, סיעת הליכוד תצביע נגד כמו יתר סיעות הקואליציה".