ראש מועצת אפרת בשדולת לשירותי דת: "יש למנות ממונה על היהדות בשלטון המקומי"

    אליהו גרין No Comments on ראש מועצת אפרת בשדולת לשירותי דת: "יש למנות ממונה על היהדות בשלטון המקומי"

    ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי בדיון של השדולה לשירותי דת בכנסת: "ברוח מגילת העצמאות 'מדינה יהודית ודמוקרטית' עד עתה שמנו בישראל דגש על מדינה דמוקרטית, נתקענו בהטמעת היהודית. המשבר במועצות הדתיות הזדמנות לשנות כיוון ולמנות ממונה על היהדות בשלטון המקומי"

    עודד רביבי צילום: יונתן סינדל / Flash90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, השתתף הבוקר (רביעי) בדיון של השדולה לשירותי דת בכנסת בהובלת ח"כ מתן כהנא.

    רביבי התייחס לתפיסתו כיצד נכון לראות את המשבר עם המועצות הדתיות והציע לשנות כיוון "מגילת העצמאות מדברת על מדינה יהודית ודמוקרטית, על הדמוקרטית שמנו משקל רב, נתקענו בהטמעת היהדות", אמר בפתח דבריו והוסיף "צריך משרד לשירותי יהדות, לא משרד לשירותי דת. המשבר של המועצות הדתיות משקף משבר פוליטי. אולם עוד טרם המשבר עלה קושי למנות מועצה דתית בגללה הנוסחה הפוליטית", ציין רביבי.

    רביבי אף העלה הצעה לשידרוג, לדבריו "נכון להתייחס לשירותי הדת כמו לשומרי הסף, כפי שיש חובה למנות מבקר מועצה ויועץ משפטי תהיה חובה למנות ממונה על היהדות. הרבנות, השר, יוכלו לקבוע קריטריונים, תנאי סף והכשרה, אולי אפילו לחייב שהממונה יתגורר במקום ויהיה מחובר לתושבים. מינוי כזה יעניק יותר השפעה, מעמד ויהיה ניתן 'לגעת' בו פחות. צעד כזה יעניק מעמד שווה ליהודי ולדמוקרטי שהם אבני היסוד של המדינה".



    0 תגובות