חברי מועצת הרבנות חיזקו את מרן הראש"ל: "הרה"ר לא תקיים מבחנים לנשים"

    איתי גדסי No Comments on חברי מועצת הרבנות חיזקו את מרן הראש"ל: "הרה"ר לא תקיים מבחנים לנשים"

    הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף קרא לרבני ישראל לומר את דבר ההלכה בקול ברור ונחרץ באופן של "לא תגורו מפני איש". הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית גיבו את עמדתו של הרב הראשי בהתנגדותו לקיום מבחני נשים ברבנות

    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסערה בעולם היהודי כנגד המלצת נציב תלונות השופטים להדיח את מרן הראש"ל לאור עמדתו התורנית נגד מבחני רבנות לנשים ונגד הרפורמים. התכנסה היום (שלישי) ישיבת מועצת הרבנות הראשית, במהלכה גיבו הרבנים חברי המועצה באופן חד משמעי את עמדתו של מרן הראש"ל רבנו יצחק יוסף שקבע באופן נחרץ שהרבנות הראשית לא תבחן נשים במסגרת הבחינות של הרבנות הראשית לישראל, זאת בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט בנושא.

    הראשון לציון הרב יצחק יוסף הודה לרבני ישראל על תמיכתם בעמדתו וקרא לרבני ישראל להמשיך בפסיקת ההלכה כדרכה של תורה במסורת הדורות וזאת ללא חשש או מורא ולהגיד את דבר ההלכה בקול רם כפי שכתוב "לא תגורו מפני איש".

    בישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתכנסה היום לאחר תקופה ארוכה שהתקיימה אך ורק בישיבות טלפוניות בנושאים שעמדו על סדר היום, התכנסו היום הרבנים חברי מועצת הרבנות בבניין הרבנות הראשית בהתאם להנחיות, בזמן שחלק מן הרבנים משתתפים מרחוק באמצעות הzoom.

     

    בישיבה, נדונו מספר נושאים הלכתיים ומהותיים שהמתינו להכרעת חברי מועצת הרבנות הראשית בנוגע לנושאים של בחינות נשים ברבנות, מינוי רבני ערים, שנת השמיטה הקרבה ובאה ועוד. בפתח הישיבה נערך טקס קבלת פנים לשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן.

    נשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בירך את השר הרב יעקב אביטן שיצליח בתפקידו כשר לשירותי דת ושיבח את פעולותיו הברוכות בפעילותו לשמירת מעמדה של הרבנות הראשית והרבנים בישראל.

    הרב קרא לשר לפעול ולמנות רבני ערים בכל הערים בהם עדיין לא מכהן רב עיר. השר בדבריו הודה לראש"ל ובירך את הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית על פעילותם המסורה למען עולם התורה והבטיח לרבנים כי בתפקידו הוא יפעל ככל שביכולתו לשמור על מעמד הרבנים והרבנות בישראל. במהלך הישיבה מינתה המועצה מספר רבני ערים לכהונה כחברי הוועדה לבחירת רבני ערים בערים שלא מכהן שם רב בפועל.

    בפתח הישיבה חיזקו הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל את ידי הראשון לציון, נשיא מועצת הרבנות הראשית הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, בעמידתו האיתנה על שמירת חומות הדת ועל קודשי ישראל אל מול מאמצי הרפורמים לפגוע בקודשי ישראל וניסיונן של קבוצות שונות לחייב את הרבנות להסמיך נשים לכהן כרבניות.

    הרבנים חברי המועצה אף תקפו בחריפות את הקריאה לפגוע בכהונתו של הראש"ל מתפקידו לאור הדברים שאמר, והדגישו את הפרצה החמורה בחומות הדת העלולה להיגרם בעקבות עריכת הבחינות לנשים ובעקבות הניסיון להטיל מורא על רבני ישראל לשאת בגאון את דבר ההלכה ואמרו כי הנזק הוא חמור מאוד ועלולה להיות בכיה לדורות.

    בהחלטת המועצה, שתוגש לבית המשפט כעמדת הרבנות הראשית בנושא, נכתב כי "יש להתנגד בנחרצות למתן אפשרות לנשים להיבחן במסגרת הרבנות הראשית לישראל או להענקת חסות מטעם הרבנות הראשית לבחינות בהלכה שיערכו לנשים גם שלא במסגרתה".

    עוד נכתב בהחלטה כי "תפקידה של הרבנות הראשית, בהקשר דנן, הוא להוות מוסד המסמיך רבנים, ועל הרבנות הראשית להקפיד לפעול במסגרת זו בלבד. זאת, מבלי להביע עמדה ביחס להקמת מערך לימוד ובחינה בתחומים הלכתיים תחת מסגרת אחרת, בדומה למסגרות לימוד ובחינה במקצועות שונים ביהדות, אקדמיות ואחרות, שאין להן כל קשר לרבנות הראשית לישראל".

    המועצה אף התייחסה בדבריה לגורמים העומדים מאחורי הבקשה לערוך בחינות לנשים "לא ניתן להתעלם מכך שהעתירה שבנדון יחד עם הליכים משפטיים נוספים המתנהלים בימים אלו, מהווה חלק ממגמה רחבה לקדם מטרות שזרות לרוח היהדות הנאמנה".

    את דבר ההחלטה מסיימים הרבנים חברי המועצה בדברים חריפים העלולים להשפיע על כלל אלפי הנבחנים בבחינות הרבנות: "יש בפריצת גדר זו פגיעה אנושה במסורת ההסמכה העוברת מדור לדור וחובה עלינו כרבנות ראשית לעמוד בפרץ ולגדור את הפרצה. גם אם משמעות הדברים תהיה השבתה של מערך הבחינות וההסמכה לרבנות שמקיימת הרבנות הראשית לישראל."

    לבקשתם של חברי מועצת הרבנות הראשית הרבנים הגאונים הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יהודה דרעי והרב רצון ערוסי אליהם הצטרפו שאר חברי המועצה, סוכם כי מועצת הרבנות הראשית תיזום פניה אל שופטי בית המשפט העליון לקיום מפגש פנים אל פנים בו יובהר כי אל להם לבתי המשפט להתערב בענייני ההלכה המסורה לרבנות הראשית לישראל ולמועצת הרבנות הראשית.

    בסיום הישיבה קראו הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית בקול ברור לכלל הציבור לשמור ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות וכמו כן ערכו הרבנים תפילה מיוחדת לעצירת המגיפה בארץ ובעולם ולרפואתם השלימה של החולים.



    0 תגובות