שר הבריאות משך את ההצעה ל"איי תיירות"; אשר: "מתנהג בכוחנות"

    איתי גדסי No Comments on שר הבריאות משך את ההצעה ל"איי תיירות"; אשר: "מתנהג בכוחנות"
    שר הבריאות יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיון ממושך ורגע לפני ההצבעה הסופית במליאת הכנסת, משכה הממשלה את הצעת החוק המבקשת לקבוע הסדר מיוחד ל-"איי תיירות" במסגרתו תתאפשר פתיחת מלונות בעיר אילת ואזור עין בוקק, במידה ורמת התחלואה בהן תהיה נמוכה.

    בעוד שהצעת החוק הממשלתית כוללת רק את העיר אילת ואזור עין בוקק בים המלח, הנוסח שאושר בוועדת חוקה, בניגוד לעמדת הממשלה, ביקש להעניק לממשלה את האפשרות להכריז גם על אזורים נוספים כאזורי תיירות מיוחדים, במידה והם עומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעה.

    לאור זאת הגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין הסתייגויות לחוק המבקשות למחוק מההצעה את האפשרות לכלול בה גם אזורים נוספים, מלבד העיר אילת ואזור עין בוקק. ההסתייגות נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 46 מתנגדים ולאור זאת החליט השר אדלשטיין למשוך את ההצעה.

    שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין אמר לפני ההצבעה: "בא ראש העיר אילת ואמר לי שאם יפתחו רק בתי מלון לא הצלת את אילת, אולי להפך. מה ירגישו בעלי אטרקציות בעלי מסעדות בעלי העסקים אם בבתי מלון יש חיים אבל אף אחד לא יוצא משם? אמרתי לו "קיבלתי" ובכוונתנו ודאי בהתאם לחוות דעת של הרופאים בבריאות הציבור, לפתוח כל מה שאפשר לפי תו סגול, פותחים לכן באנו עם סעיף כזה בהצעת החוק המקורית".

    "ומה אני שומע כאן כל היום? הממשלה מתכוונת לפתוח רק בתי מלון ולכן אנחנו באים עם הסתייגות הוועדה. רשימת מכולת של כל מה שאנחנו חייבים לפתוח, כולל מתקני ספורט, כולל התקהלויות. מה הקשר אני שואל? אין תשובה", אמר אדלשטיין.

    בעקבות משיכת החוק על ידי שר הבריאות, הנחה יו"ר המפלגה את יו״ר הסיעה ח״כ איתן גינזבורג, לקדם בהקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש לפתיחת אזורי התיירות אילת וים המלח.

    יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ אמר לאחר משיכת ההצעה: "שפכו את התינוק עם המים בשל התנהלות רשלנית. לא נפקיר את העיר אילת ואת עתידה התיירותי והבריאותי. כחול לבן תדאג להביא לפתרון עבור תושבי אילת וים המלח בהקדם האפשרי".

    יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר בתגובה למשיכת חוק "האיים הירוקים": "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

    ח"כ סמוטריץ' ביקר בחריפות את ההחלטה ואמר: "‏מריבות קטנוניות של הקואליציה הפילו עכשיו את הצעת החוק שאמורה היתה לאפשר הזרמת חמצן קריטי לעיר אילת. ממשלה שלא מסוגלת לתפקד ועסוקה בלשים מקלות בגלגלים של עצמה לא ראויה לאמון הציבור ולא יכולה להמשיך לתפקד. בושה וחרפה".

    יו״ר סיעת ימינה, חה״כ איילת שקד תקפה את הקואליציה: "הקואליציה לא מתפקדת, מסוכסכת והעיר אילת מדממת. מעל 50 אחוזי אבטלה והממשלה לא מצליחה להעביר חוק שיתן לעיר אוויר לנשימה. מעל עשרת אלפים עובדים שרוצים להתפרס בכבוד ראו הערב את תאטרון האבסורד".



    0 תגובות