- רדיו קול חי - -

לאחר פגישת ראשי יהדות התורה עם ראה"מ: חודש התיאום עם הממשלה

ישיבת סיעת יהדות התורה התכנסה היום (שני) לישיבתה השבועית בכנסת, בפתח הישיבה, נאמרו דברי זיכרון על הגאון הגדול רבי דוד פיינשטיין זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב.

לאחר המתח הרב בין הליכוד לסיעה שהביא להצבעה נגד עמדות הקואליציה, עדכנו ראשי המפלגה חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן, על פגישתם עם ראש הממשלה. ובהתאם לכך, סוכם על חידוש התיאום בין סיעת יהדות התורה לממשלה.

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר העלה את דרישתו הנחרצת ממשרד הבריאות לגבש נוהל מחלימים שיוסרו מהם מגבלות הקורונה. הסיעה הודיעה כי היא תומכת בעמדתו ודורשת את הסרת הסתייגויות משרד הבריאות.

בנוגע לחוק הקנסות, סוכם כי ראשי הסיעה ויו"ר ועדת חוקה ייפגשו עם יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין ולאחר הפגישה תגבש הסיעה את עמדתה. היום פורסם כי חוק הגדלת הקנסות הוסר מסדר היום.

במהלך ישיבת הסיעה תקפו חברי הסיעה את ההתנהלות השערורייתית של משרד הבריאות, לאחר שבכיריו תקפו בחריפות את הציבור החרדי כשהיו הערים החרדיות אדומות, אך כיום שרוב הערים ירוקות לעומת שאר הערים נציגי המשרד שותקים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שיבח את הנהלת רשת 'שובו' שהשתתפו בישיבה: "הנהלת שובו והצוותים החינוכיים עושים עבודת קודש לתלמידים, שבלעדיהם לא היו יודעים מה זה 'שמע ישראל'. לצערנו, המדינה מפלה אותם לרעה לעומת מוסדות אחרים, כנראה בגלל שהם פועלים לקירוב תשב"ר לאביהם שבשמים. אנחנו נעשה הכל בתקצוב, בפיתוח ובהחזקת מוסדות החינוך של שובו".

יו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס אמר: "הילדים שלנו ילמדו תורה, בין אם נוציא להם רישיון ובין אם לא, בין אם נוציא תקציב ובין אם לא. הילדים שלכם רק אם נדאג להם ילמדו. לכן מייסד דגל התורה מרן הגרא"מ שך זעק בכל הכינוסים על החובה שלנו לדאוג לילדים שלא יודעים מה זה 'שמע ישראל' ואנחנו נמשיך את דרכו".