הסדר עכשיו? ניגוד עניינים חמור בין היועמ"ש לפרקליט המדינה הבא

    ישראל רובין No Comments on הסדר עכשיו? ניגוד עניינים חמור בין היועמ"ש לפרקליט המדינה הבא

    דרישה מהמשנה ליועמ"ש להוציא חוות דעת על ניגוד העניינים החמור בין היועמ"ש לפרקליט המדינה הבא, עקב התיק הפתוח בעניינו מפרשת "מנדלבליט – אשכנזי". מנכ"ל בצלמו: "היועמ"ש ניסה וינסה בקרוב לשנות את עילת הסגירה מחוסר ראיות וחוסר עניין לציבור"

    צילום: פלאש90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות חוות דעת של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר לגבי ניגוד עניינים לראש הממשלה בשבוע האחרון הדורסני בו שוללים את זכות ראה"מ לתת הוראות לשר המשפטים ולשר לביטחון פנים, בנוסף על עובדי משרד ראה"מ יאסר לשוחח עם גורמים במערכת המשפט. לראש הממשלה לא תהיה כלל השפעה על מינוי המפכ"ל ופרקליט המדינה ובכירים נוספים אף שעניינו של ראה"מ כבר נמצא בבית המשפט.

    בעקבות כך פנה אליה השבוע מנכ"ל בצלמו שי גליק שתחבר חוות דעת משפטית אף בעניינו של היועמ"ש שכזכור פועל לסגירת התיק כנגדו בעילת חוסר אשמה על ידי פרקליטים בכירים בשירות המדינה.

    במכתב ששיגר מנכ"ל בצלמו שי גליק למשנה נכתב: "אין ספק שחובה להקפיד כאמור על מניעת ניגוד העניינים ובדברים האלה עדיף להחמיר מאשר להקל כמובן. ולכן פונה אליך בעניינו של היועמ"ש שאף הוא ממונה על בחירת פרקליט המדינה החדש ומינוי בכירים נוספים".

    עוד הוסיף, "כנגד היועמ"ש ישנו תיק שאכן נסגר תיק הרפז אולם היועמ"ש ניסה וינסה בקרוב לשנות את עילת הסגירה מחוסר ראיות וחוסר עניין לציבור לחוסר אשמה. לטענתו דבר זה יסלול לו את הדרך בבוא העת למשרה שיפוטית בביהמ"ש העליון. זכותו כמובן לנסות ולפעול בעניין כמו כל אדם פרטי אחר".

    "יחד עם זאת כפי שידוע פרקליט המדינה הנוכחי סרב לעשות כן ולכן דבר זה ייפול על אזני פרקליט המדינה הבא. אם כן יוצא שהיועמ"ש ימנה פרקליט מדינה שיקבע לגבי שינוי עילת הסגירה של היועמ"ש. היש ניגוד עניינים חמור מזה?" תהה מנכ"ל בצלמו שי גליק.

    מארגון בצלמו נמסר: "דין בוזגלו כדין וייצמן דין ביבי כדין אביחי".



    0 תגובות