פרופ' גרוטו מזהיר: "כל העת מתגלית מוטציה חדשה של הנגיף"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' גרוטו מזהיר: "כל העת מתגלית מוטציה חדשה של הנגיף"

    המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השתתף בדיון בוועדת הקורונה והסביר את ניהול הסיכונים שעורך המשרד בעת פתיחת אזורי המסחר, "אנו בודקים ומעריכים את ניהול הסיכונים בפתיחת ענף מסוים לפי מקדם-הדבקה, ולפי אחוז המאומתים"

    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת פרישתו ממשרד הבריאות, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, השתתף היום (שני) בדיון בוועדת הקורונה והתייחס לשלב ההקלות על חנויות הרוב והביע הזדהות עמוקה עם מצוקת הסוחרים, אך הזהיר כי "עדיין רב הנסתר על הנגלה בהכרת המחלה, וכל העת מתגלית מוטציה חדשה של הנגיף".

    לדברי גרוטו, "יש הגיון עמוק ומסודר בכל ההנחיות, וכמובן יש מחלוקות בין גורמי מקצוע, אך בסופו-של-דבר מגיעים להסכמה ולקיחת סיכונים מדורגת, ולא בבת-אחת. אנו עדיין בשלב של ניסוי-וטעייה – וכך בכל העולם".

    גרוטו הסביר כי "אנו פועלים בפתיחה דיפרנציאלית, וגם בכך יש אפשרויות שונות: לפי ענפים, לפי ערים ולפי אזורים. אנו בודקים ומעריכים את ניהול הסיכונים בפתיחת ענף מסוים לפי מקדם-הדבקה, ולפי אחוז המאומתים מבין הנבדקים – והוא הקובע את המעבר לשלב הבא של פתיחת הסגר".

    פרופ' גרוטו הסביר את ניהול הסיכונים בפתיחת מרכזי הקניות, "בשוק צר לא ניתן להימנע מצפיפות, והברירה היא להכניס מעט לקוחות – ואז לא יהיה משתלם לשוק להתקיים כלל. השווקים הפתוחים ומתחמי הקניות אמורים לדבריו, להיפתח בשלב השלישי, בעיקרון בעוד כשבוע, אך כמובן בכפוף לנתוני התחלואה".



    0 תגובות