ביה"ח בילינסון בראש דו"ח מדדי האיכות של בתי החולים; איכילוב בתחתית

    צבי טסלר No Comments on ביה"ח בילינסון בראש דו"ח מדדי האיכות של בתי החולים; איכילוב בתחתית

    דו"ח מדדי האיכות של בתי החולים: בתי החולים בילינסון והשרון מקבוצת כללית הם בתי החולים הטובים בישראל, המצטיינים בכל המדדים. בילינסון והשרון קיבלו ציון של 100 בכל אחד ממדדי האיכות של משרד הבריאות

    תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הבריאות מפרסם הבוקר (שני) את תוצאות שנת 2019 של התכנית הלאומית למדדי איכות. התכנית פועלת מזה שבע שנים ותפקידה לעצב ולקדם את איכות הטיפול במערכת הבריאות בישראל. בשנים אלו נרשמו הישגים מרשימים בתוצאות הטיפול בתחומי הרפואה השונים, בהם ננקטו תהליכים הנמדדים באופן רציף.

    בראש טבלת בתי החולים הגדולים בדו"ח, נמצא בילינסון (פתח תקווה) עם ציון 10, בתחתית הרשימה נמצא איכילוב שבתל אביב עם ציון 9.71 בלבד. בין בתי החולים הבינוניים, למקום הראשון הגיע המרכז הרפואי בכרמל, ולמקום האחרון אסף הרופא עם ציון 9.59.

    על פי הדו"ח כאמור, בתי החולים בילינסון והשרון מקבוצת כללית הם בתי החולים הטובים בישראל, המצטיינים בכל המדדים. בילינסון והשרון קיבלו ציון של 100 בכל אחד ממדדי האיכות של משרד הבריאות. בבילינסון מספר המטופלים הרב ביותר של חולי שבץ מוחי בישראל שמקבלים טיפול במהירות מרבית.

    "לאחר שמונה שנות פעילותה של התכנית הלאומית למדדי איכות, ניתן לסכם כי ניכר שיפור עקבי ויציב במרבית המדדים שנבדקו לאורך השנים, הן ברמת מוסדות הבריאות השונים והן ברמה הלאומית. הטמעה של תרבות מדידת האיכות ושיפור האיכות בעקבות המדידה , ניכרת על פני המנעד הרחב של הרצף הטיפולי במעגלי החיים ותחומי העשייה של מערכת הבריאות בישראל", נכתב בדו"ח.

    "התכנית הלאומית למדדי איכות הינה מקיפה וכוללת מדדים רבים על פני רצף מעגל החיים של אזרחי ישראל, מהינקות ועד הזקנה. במבט כולל על תוצאות שיעורי העמידה במדדים השונים לאורך שנות פעילותה של התכנית, עולה כי התכנית מסייעת לייצר תהליכים המגבירים את הרצף הטיפולי בצמתים שבין נותני השירותים השונים ומעודדת תרבות של מדידה ושיפור האיכות, תוך התייחסות ראויה להיבטים הקשורים בטיפול הרפואי ובמקביל לנקודת מבטם של המטופלים עצמם".

    "התכנית שבה להתרחב ולפעול להכנסת מדדים חדשים במקביל להקפאת מדדים שהפכו לסטנדרט טיפולי עם עמידה ביעד שנקבע במשך שנתיים ויותר. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נותני השירותים ומוסדות הבריאות, נפעל לשקיפות מלאה תוך הקשבה למשובים המתקבלים מהשטח במטרה להשתפר ולהבטיח את המשך שיפור איכות הטיפול במדינת ישראל ואת השאיפה המשותפת למצוינות".

    למסמך המלא

    שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "המקצועיות ואיכות הטיפול בולטים במיוחד בהתמודדות מערכת הבריאות עם נגיף הקורונה". השר הוסיף כי בביקוריו הרבים בבתי החולים ברחבי הארץ הוא רואה את הטיפול המסור של הצוותים הרפואיים ואת איכות הטיפול שלהם בחולים. השר ציין לשבח את שיתוף הפעולה המלא של קופות החולים ובתי החולים, תחנות האם והילד, מד"א וחברות האמבולנסים, אשר מבינים את חשיבות מדדי האיכות ומאפשרים לתכנית הלאומית לגדול ולהתפתח.

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הדגיש את נושא היעדים של מדדי האיכות המתעדכנים מידי שנה ומאתגרים את נותני השרות לקים תכנית שיפור איכות שנתית. הוא מוסיף כי המדידה היא השוואתית בין המוסדות השונים, מקור לתחרותיות חיובית ובונה, תמריץ למצוינות והשגיות וכי אין בכוונת התכנית לעודד תחרות בלתי מבוקרת ויצירת מצבי "רפואת יתר".

    פרופ' לוי המנכ"ל ציין כי כמנהל בית חולים לשעבר הוא מכיר את התכנית מכל צדדיה ומשוכנע ביעילותה וחשיבותה לקדום איכות הטיפול בישראל.

    ראש התכנית, פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות הדגיש את ההתקדמות הרבה שחלה בתכנית הלאומית למדדי איכות, ביכולת המחשוב ומשיכת נתונים מתיקי החולים תוך קדום הסטנדרטיזציה בטיוב המידע, קידוד הנתונים ותיקופם. פרופ' ניב מדגיש את שתוף הפעולה המצוין עם מוסדות הבריאות והעבודה המשותפת עם האיגודים המקצועיים של הר"י והמועצות הלאומיות בהן הוקמו ועדות לענייני מדדי האיכות. קיים גם דיאלוג מתמשך עם תכנית מדדי האיכות של בקהילה על מנת לשפר את רצף הטיפול. פרופ' ניב מוסיף כי גם השנה, למרות התפרצות מגפת הקורונה, לא נפגעה איכות הטיפול ואף השתפרה, כפי שבא לביטוי בתוצאות רוב מדדי האיכות".



    0 תגובות