קבוצת תמיכה לחברים שאיבדו קרוב משפחה ממחלת הקורונה

    עפר גדנקן No Comments on קבוצת תמיכה לחברים שאיבדו קרוב משפחה ממחלת הקורונה

    יוזמה מרגשת במכבי בני ברק. ישנם אנשים שחווים בתקופה זו אובדן קשה של קרוב משפחה שנפטר ממחלת הקורונה • רבים מהם, כך מתברר, מתמודדים עם מאפייני אובדן ייחודים, החוזרים על עצמם במקרים השונים • מכבי בחרה להרים את הכפפה, ופתחה בימים אלה קבוצת תמיכה ייעודית שם ניתן למצוא מעטפת תמיכה רגישה, לצד ליווי מקצועי וקשוב • ברגע האמת

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודשים האחרונים, רתומים כלל צוותי מכבי בכל גופם ונפשם למען החברים, ועושים לילות כימים כדי להעניק מענה מסור ומקיף עד לאחרונת הפניות. לצד מענה רפואי שוטף, יוזמת מכבי פנייה לחברים הזקוקים למענה רגשי מקצועי מסיבות שונות; החל מבני גיל הזהב או קבוצות סיכון הסגורים בביתם חודשים ארוכים, דרך חולים הזקוקים להרגעה ותמיכה נפשית, וכלה בחברים בריאים, שאיבדו בני משפחה קרובים שנפטרו מהקורונה.

    אסתר שור, מנהלת היחידה לעבודה סוציאלית בבני ברק, זיהתה בין השיחות הרבות מאפיין ייחודי שחזר על עצמו בשיחות שונות עם משפחות הנפטרים. "מטבע הדברים, כל אובדן הוא שונה וייחודי. אך בשיחות עם משפחות הנפטרים, ניכר היה בבירור כי יש קווי דמיון עיקריים ובולטים שחזרו על עצמם בעקביות בין המקרים השונים" מסבירה גב' שור. "החברים חזרו והזכירו את פתאומיות האובדן, את הפרידה הקשה שהתקיימה מרחוק, ואת הצורך האנושי הפשוט – לדבר עם מישהו שעבר את אותו הדבר".

    בנקודה זו, התגייס מרחב בני ברק, ויצא ביוזמה מיוחדת ומרגשת: פתיחת קבוצת תמיכה למי שאיבד קרוב משפחה ממחלת הקורונה. "אין די מילים שיתארו את התגובות מלאות הרגש שקיבלנו בעקבות היוזמה" אומרת גב' שור, "הצורך היה ברור".

    תמיכה רגשית לצד ליווי מקצועי

    קבוצת התמיכה מעניקה מעגל הכלה והזדהות מצד מי שחוו אובדן זהה. מפגשי הקבוצה מתנהלים ע"י עו"סיות מכבי שעברו הכשרה מיוחדת בתחום האבל והאובדן, אשר מסייעות לעבד את החוויה הקשה בתהליך מקצועי רגיש והדרגתי. במהלך שבעת מפגשי הקבוצה, ניתנים כלים ומידע מקצועי על התהליך תוך התייחסות למאפיינים הייחודים של אובדן-קורונה. כמו כן, מעניקה מנחת הקבוצה כלים מעשיים ורגשיים לשיקום והתמודדות עתידית, ומלווה אותם בדרך אל החזרה לסדר יום ושגרת חיים תקינה.

    גב' דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז: "התרגשתי לשמוע על היוזמה המיוחדת, והתרגשתי אף יותר לשמוע כי היא נוצרה מתוך קשב עמוק ומכיל של צוותי מכבי. יוזמה זו ממחישה שוב את ייחודם של שירותי מכבי, המעניקים לחברים את המענה המקצועי והמיידי לו הם זקוקים, אך גם דואגים וקשובים אליהם בהמשך הדרך, תוך יצירת פתרונות ייחודים בעת הצורך".

    ר' ברוך שטרן, מנהל מרחב מכבי בבני ברק: "אין ספק שזו אחת מהיוזמות הנצרכות והמרגשות ביותר בתקופת הקורונה. יש בכוחה של יוזמה זו להציל משפחות רבות ממצוקה קשה, העלולה להימשך במשך שנים רבות. אני מודה לגב' שור, על שזיהתה את הצורך החשוב, ופעלה במהירות מרשימה כדי ליצור מענה איכותי, מקצועי ומותאם לצרכי החברות".

    קבוצת התמיכה מתקיימת בבני ברק, מיועדת לחברי מכבי, והינה ללא עלות – אך מותנית בהרשמה מראש. להרשמה: 03-5111313, או במייל [email protected].



    0 תגובות