הממשלה אישרה פה אחד: הקמת יישוב חדש "חנון" בעוטף עזה

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה פה אחד: הקמת יישוב חדש "חנון" בעוטף עזה

    ראש הממשלה הביא לאישור הממשלה הצעה להקמת יישוב חדש במועצת שדות הנגב בעוטף. ראש מועצת שדות נגב: "אויבנו עסוקים בירי רקטות והפרחת בלונים ואנו בבנייה התיישבות חינוך ודאגה לדור העתיד"

    ראה"מ עם ראש מועצת שדות הנגב צילום: KGN
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) בישיבת הממשלה, הביא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאישור הממשלה את ההצעה להקמתו של יישוב חדש בשדות נגב, בעוטף עזה. הקמת היישוב החדש אושרה פה אחד על ידי כל חברי הממשלה.

    רה"מ נתניהו אמר לאחר האישור: "זהו יום גדול למדינת ישראל. זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים – אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים. זה דבר גדול מאוד – זוהי תמצית הציונות".

    בהתאם למדיניות ראש הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה ולמשיכת אוכלוסייה מהמרכז לנגב, ובהתאם למדיניות הממשלה בדבר חיזוק אזור עוטף עזה, הממשלה אישרה היום את הצעת רה"מ נתניהו לבחון הקמת יישוב חדש, המיועד ל-500 משפחות, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד. שמו הזמני של היישוב יהיה "חנון".

    במסגרת ההחלטה יוטל על משרד הבינוי והשיכון לרכז עבודת מטה להקמת היישוב, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה הנדרשים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן וברך אותו על ההחלטה.

    ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן: "אני מאוד מתרגש. זה יום חג למדינת ישראל בכלל ולעוטף בפרט. אני זוכר את הישיבה הזאת, ישיבה שבה חשבנו איך גורמים לאנשים לא לעזוב, איך מביאים חדשים. וכשאמרתי לך, אמרת לי 'אתה חושב שיבואו', אמרתי לך 'בוא נלך על זה', ואמרת לי 'יאללה'. 6 שנים אחרי אנחנו עומדים פה היום".

    עוד הוסיף, "תושבי עוטף עזה היום, אחרי החלטת הממשלה באמת האמיצה והמיוחדת, אחרי צוק איתן, החלטה 20-17, אוכלוסיית העוטף גדלה ב-30%. כל היישובים מלאים, שוקקי חיים. שאלו אותי 'מה, מה הסוד?', אמרתי להם 'קהילה, חינוך, עוצמה, ציונות וגם עזרה'. הדברים האלה ביחד מביאים את כל עם ישראל אלינו. יש לי רשימת ממתינים, התקשרו הבוקר גם ושאלו איפה נרשמים, אמרתי להם 'יש לי מעל 1000, לא יודע איך להתחיל אפילו'. זה אירוע ענק".

    השר אלקין אמר לאחר אישור: "‏הממשלה אישרה הצעת החלטה להתניע הקמת ישוב חדש בעוטף עזה במועצה אזורית שדות נגב. אני שמח שכל שרי הממשלה התאחדו לתמוך בהחלטה שיש לה ערך התיישבותי ולאומי גדול. מודה לרה"מ ולמשרד השיכון שקיבלו את הצעתי לתיקון שיקציב זמן ברור של שלושה חודשים להשלמת כל ההליכים בצד של ממשלה".

     

     

     



    0 תגובות