ביידן בנאום ניצחון: "אהיה נשיא שלא יפלג, אלא יאחד"

    אתר קול חי 2 Comment on ביידן בנאום ניצחון: "אהיה נשיא שלא יפלג, אלא יאחד"

    הנשיא האמריקאי הנבחר ג'ו ביידן נשא נאום ניצחון: "אהיה נשיא שלא יפלג, אלא יאחד; אעבוד מכל הלב לזכות בביטחון של כולכם, אזרחי ארצות הברית אמרו את דברם זכינו במספר הקולות הגדול ביותר אי פעם, לא יהיו יותר מדינות אדומות וכחולות"

    ג'ו ביידן צילום: Gili Yaari / Flash 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנשיא הנבחר של ארה"ב, ג'ו ביידן נשא הלילה (בין מוצ"ש לראשון) נאום ניצחון בווילמינגטון שבדלוואר. "אזרחי המדינה אמרו את דברם, הם נתנו לנו ניצחון, הבטוח ביותר בהיסטוריה של האומה הזאת. אני אהיה נשיא שלא מפלג, אלא מאחד. שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא את ארצות הברית המאוחדות", אמר ביידן.

    לדבריו "אנחנו רואים התפרצות של שמחה, תקווה ואמונה בעתיד. אני נפעם מהאמון שניתן בי. אני מתחייב להיות נשיא מאחד, שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא מדינות האיחוד. זוהי מהותה של ארה"ב. ביקשתי את התפקיד כדי להחיות את נשמתה, לאחד אותנו וזה הכבוד הגדול בחיי שכל כך הרבה הצטרפו אליי".

    "הסירוב של דמוקרטים ורפובליקנים לעבוד יחד איננו כוח מסתורי. זו החלטה – בחירה שאנחנו עושים, ואם אנחנו בוחרים שלא לשתף פעולה, אנחנו יכולים גם לבחור שכן לשתף פעולה, ואני מאמין שזה חלק מהמנדט שהעם האמריקני נתן לנו. הם רוצים שנשתף פעולה. זו הבחירה שאעשה, ואני קורא לקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, לקבל את ההחלטה הזו יחד איתי".

    ביידן פנה לתומכי טראמפ ואמר "אני מבין אתכם בלילה הזה. גם אני הפסדתי כמה מערכות בחירות במהלך חיי. אנחנו לא אויבים. בואו ניתן אחד לשני הזדמנות. כדי שנוכל לראות התקדמות בחיינו אסור לנו להסתכל על המתחרים לשנו כאויבים. קיבלנו את המנדט להילחם ביושרה במאבק בקורונה, להצמיח את המדינה שלנו".

    "הייתי מאוד רוצה שהקבינט שלי בממשל ייראה כמו אמריקה. מגוונן. חלק מהמנדט שקיבלנו הוא לטפל גם בנושא האקלים והגזענות. המלחמה בהתפשטות הקורונה היא חשובה כל כך".

    "אנחנו עדיין צריכים להילחם בנגיף לפני שנוכל לחזור לחבק את ילדינו ונכדינו. מיניתי קבוצת מומחים שתהיה אחראית על תוכנית מבוססת מדע, ותיכנס לתוקף ב-20 בינואר. אני לא אחסוך במאמצים כדי להילחם בנגיף הזה. אני דמוקרט, אבל אני אעבוד גם בשביל אלה שלא הצביעו לי. הגיע הזמן לסיים את עידן השנאה בארה"ב".

    "התנ"ך אומר לנו שיש זמן לכל דבר, עת לזרוע ועת לקצור – עכשיו זו העת להחלים. הזמן להבריא את אמריקה. יש לנו הזדמנות לנצח את הייאוש, אנחנו יכולים לעשות את זה. אני בטוח שאפשר להחזיר את הנשמה של המדינה שלנו".

    בנאום שנשאה אחריו סגניתו קאמלה האריס, אמרה "הדמוקרטיה שלנו עמדה לבחירה כעת ואתם הבאתם יום חדש לאמריקה. העברתם מסר ברור: בחרתם בתקווה ובאחדות, הגינות ומדע ואמת. בחרתם בג'ו ביידן כנשיא הבא של אמריקה. יש נטיה להתעלם מנשים שחורות, אבל הן עמוד השדרה של הדמוקרטיה שלנו".

    "אני יודעת שאלה זמנים מאתגרים במיוחד. החודשים האחרונים, האבל והסבל, הדאגות והמאבקים, אבל גם ראינו את העמידות והנדיבות של הרוח שלכם. צעדתם והפגנתם למען שוויון, צדק, וכדור הארץ שלנו. הצבעתם והעברתם מסר ברור – בחרתם בתקווה ואחדות, הוגנות, מדע, וכן גם אמת! אתם בחרתם בג'ו ביידן כנשיא הבא של ארצות הברית. ג'ו הוא מרפא ומאחד, אחד שהנסיון האישי שלו עם אובדן עוזר לזה".

    הנשיא המכהן דונאלד טראמפ הודיע כי הוא לא מקבל את תוצאות הבחירות וטען כי היו זיופים ורמאויות בהיקפים גדולים –"אני ניצחתי בבחירות" כתב טראמפ לתומכיו. רשת CNN דיווחה לפנות בוקר כי ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של טראמפ, פנה אליו והציע לו להודות בהפסד.

    מנהיגי מדינות רבים בכל רחבי העולם ברכו את הנשיא הנבחר. ביניהן קצלרית גרמניה, נשיאי צרפת ומצרים, מלך ירדן וראש ממשלת בריטניה.

    גם בישראל, לאחר השתהות של מספר שעות מההכרזה, ראש הממשלה נתניהו, הנשיא ריבלין, שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי בירכו הבוקר (ראשון) את ביידן על ניצחונו. "יש לנו חברות אישית ארוכה וחמה קרוב ל-40 שנה, ואני מכיר אותך כחבר קרוב לישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם לחיזוק הברית המיוחדת בין ארה"ב וישראל", כתב ראש הממשלה. הנשיא ריבלין כתב: "שלחתי את ברכות העם הישראלי ומדינת ישראל לידידנו ג׳ו ביידן על היבחרו לנשיא ה-46 של ארצות הברית של אמריקה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למרות שלביידן יש קשר מאוד חזק לחב"ד עדיין עדיף את טראמפ!!!
      טראמפ חייב לעשות איזה משהו!!!

    2. 1

      איך רואים שאתה חב"דניק מה שמעניין אתכם זה רק לדאיג לעצמכם ובנוסף יש לכם סוג של סנוביות מעצבנת