אבל בבריטניה: הרב יונתן זקס זצ"ל הלך לעולמו לאחר מחלה קשה

    איתי גדסי No Comments on אבל בבריטניה: הרב יונתן זקס זצ"ל הלך לעולמו לאחר מחלה קשה

    רבה הראשי לשעבר של בריטניה הרב יונתן זקס הלך לבית עולמו. הרב נודע כהוגה דעות ואיש מחשבה מעמיק, ספריו על הגות יהודית הפכו לרבי מכר בכל העולם | יהי זכרו ברוך

    הרב יונתן זקס זצ"ל צילום: צילום מסך - מכון מנדל
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי של בריטניה לשעבר, הרב יונתן זקס הלך הלילה (שבת) לעולמו לאחר מחלה קשה. הרב כיהן כרבה הראשי של הממלכה המאוחדת בין השנים 91-2015. הרב נודע ברחבי העולם כהוגה דעות יהודי ואיש מחשבה מעמיק. הרב חיבר ספרים רבים שהפכו לרבי מכר בעולם בהגות ומחשבה יהודית.

    מוועידת רבני אירופה נמסר: 'ועידת רבני אירופה' אבילה על פטירתו של נשיא העמית ורבה של מלכות בריטניה לשעבר, הרב הלורד יונתן (יעקב צבי) זאקס זצ״ל.

    הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא הועידה ורבה של מוסקבה אמר הערב כי
    ׳הרב זאקס היה דוברה הרהוט ביותר של יהדות אירופה שייצג את עם ישראל לגאון ותפארת בפני עמי תבל.

    ׳הרב זאקס שקיבל אות האצולה מאת מלכת אנגליה נודע בספריו הרבים על בעיות השעה שבו שזר את השקפת התורה מול פילוסופיות העולם הגדול, והגותו ופירושיו הפכו לנחלת העם כולו׳.

    שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט ספד לרב: הרב יונתן זקס מגדולי הוגי הדעות היהודיים בדור האחרון. תורתו הייתה עמוקה ורחבה. תורה שידעה להתמודד עם המורכבות של האדם הדורש את אלוקיו וחי בעולם מערבי הישגי ומהיר.

    כמה הוא אהב כל יהודי ויהודיה. אבידה גדולה לעם היהודי, ליהדות בריטניה ולעולם התורה והחכמה הישרה. ליבי עם אלמנתו ועם המשפחה כולה. ברוך דיין האמת.



    0 תגובות