המערכת הפוליטית סוערת: "חקירת זוהר – תעודת עניות למשטרה"

    איתי גדסי No Comments on המערכת הפוליטית סוערת: "חקירת זוהר – תעודת עניות למשטרה"

    שרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור רבים תקפו בחריפות את חקירתו של ח"כ מיקי זוהר במשטרה על רקע דבריו על היועמ"ש מנדלבליט | השר לביטחון פנים: "תעודת עניות למשטרה" | יו"ר הכנסת: "מדובר ב'חקירת השתקה"

    תחנת משטרה | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכת הפוליטית סוערת בעקבות חקירת ח"כ זוהר בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה, על רקע דברים שאמר לאחרונה כי "אם מנדלבליט לא יתפטר מיד ויימחק את כתבי האישום נגד נתניהו – יהיו עוד הקלטות שייחשפו".

    בין היתר נשמעות טענות רבות לניגוד עניינים בכך שמי שאישרה את החקירה היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד נורית ליטמן שכפופה ליועמ"ש מנדלבליט ש'אויים' לכאורה על ידי זוהר.

    השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה הגיב וכתב: "בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על  התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

    יו"ר הכנסת יריב לוין תקף ואמר: "כיו"ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי".

    "עד היום הכרנו מושג של 'תביעת השתקה' שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום, נקבע מושג חדש של 'חקירת השתקה' שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם", הוסיף לוין.

    לוין המשיך ואמר "חסינות חברי הכנסת נועדה בדיוק לצורך הזה, כדי להבטיח שיוכלו לבקר את מערכות השלטון ולהביע את עמדתם ללא מורא. הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם 'חקירת השתקה' מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח".

    "אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".

    חה"כ אוסנת מארק (הליכוד) כתב לאחר חקירת זוהר: "‏אסור לדבר עליו, אסור לדבר אליו, לא איתו ולא להזכיר את שמו. אם תפר את הכללים תעצר ותחקר. משטרת המחשבות על סטרואידים".

    ח"כ אופיר סופר (ימינה) כתב כי הוא "מתכוון לפנות ליועמ"ש בבקשה שיודיע לחברי הכנסת שנבחרו על ידי הציבור מה מותר להם לומר ומה אסור. ועכשיו ברצינות, ‏מדובר בלא פחות מבושה וחרפה ונסיון השתקה בוטה".

    ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "מה שמותר לכל עיתונאי אסור לנבחר ציבור. פרשת וירא בושה".

    שרת התחבורה ח"כ מירי רגב (הליכוד): "במדינה דמוקרטית אין מקום לחקירות הפחדה וסתימת פיות של נבחרי ציבור – הגיע הזמן לפצל בין משרת היועמ"ש והתובע הכללי".

    "אני מבקשת לחזק את חברי ח"כ מיקי זוהר. אין ספק שזימונו לחקירה הוא שפל חדש ושיא בהשתקה והפחדה של נבחרי ציבור שלא מוכנים ליישר קוו עם ההגמוניה המשפטית. כפי שמבקרים פוליטיקאים כך יש מקום להעברת ביקורת על אנשי הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק. מתי ייחקר מישהו מהפרקליטות על דברים שכתב ועשה?! תנוח דעתכם זה לא יקרה כי אין מי שיחקור או יבקר את הפרקליטות – הם מעל החוק. הגיע הזמן לפצל בין משרת היועץ המשפטי לממשלה, לתובע הכללי".

    השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס (הליכוד): "חקירה של ארבע שעות במשטרה על אמירה של נבחר ציבור נגד היועץ המשפטי לממשלה היא בלתי מתקבלת על הדעת. זה אחרי הידיעה על זימון לחקירת משטרה, במהלך השבת, לשלושה אזרחים שדיברו נגד היועץ המשפטי. מעניין אם הוא התייעץ עם פרקליט המדינה קודם. את ההתדרדרות החמורה הזאת חייבים, אבל חייבים לעצור".

    יו"ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, חה״כ איילת שקד: "חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה".

    סגן שר התחבורה אורי מקלב על חקירת יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "מבלי להתייחס לגופם של דברים במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם, ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות – הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".



    0 תגובות