- רדיו קול חי - -

מטריד במיוחד: תושב מודיעין עילית גילה פרצה בטחונית משמעותית | צפו

צילום: משה מנס

משה הוא תושב אחת השכונות החדשות של מודיעין עילית השוכנת בבנימין. היום, במהלך סיור סמוך לביתו, גילה משה כי הגדרות בין מודיעין עילית ויישובים נוספים לבין כפרים ערביים עוינים – פתוחות לרווחה.

"ראיתי פרצה קטנה בגדר אבל כשהתקרבתי הבנתי שבעצם הכל פתוח", הוא מספר לאתר קול חי, "התקדמתי עם הרכב והצלחתי דרך השביל הזה להגיע ליישוב אחר בעוד שהשטח בין היישובים לכפרים פתוחה והמעבר לכאורה חופשי. ברוך השם שלא קרה כלום אבל אם חס וחלילה מפגע ירצה להיכנס, זה יכול להפך לאסון ברגע. אני בטוח שהצבא, העירייה ומועצת בנימין פועלים בנושא אך הפרצה הזו צריכה טיפול יסודי ויפה שעה אחת קודם".

מעבר חופשי?

גורם בכיר בעיריית מודיעין עילית טען כי האזור מושגח 24/7 על ידי כוחות צה"ל המצויים במקום ואף עורכים סיורים בשביל הנראה בתמונות. הוא ציין כי יש בשטח מספר גדרות ואין אפשרות למעבר חופשי, חרף התמונות. תגובה רשמית מעיריית מודיעין עילית לא התקבלה נכון לשעה זו.

תגובת דובר צה"ל: "לאחרונה הוחלט לתגבר את מרחב התפר בכוחות תגבור על מנת לצמצם את הנזקים בגדר ולהגן על המרחב. במסגרת המענה ייסגרו הפרצות בגדר. לוחמי צה"ל פרוסים במרחב גדר התפר בהתאם להערכת המצב בשטח ובהתאם לסד"כ בגזרה, ומשתמשים במגוון אמצעים בהתאם לנהלי הפתיחה באש, כנגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל או מי שפוגע בגדר הביטחון".

תגובת מועצת בנימין: "האזור סובל ממספר רב של פרצות בגדר המערכת. אנחנו כל העת מציפים לצה"ל את הבעייתיות הגדולה שבכך ולצערנו כפי שניכר בשטח הדבר לא מטופל".

"מרחק קצר מבתי השכונה במודיעין עילית"