קרעי לניסנקורן: "יש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט"

    איתי גדסי No Comments on קרעי לניסנקורן: "יש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט"
    קרעי וניסנקורן בעימות במליאה צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שלמה קרעי הגיש שאילתא בנושא "תיק היועץ המשפטי לממשלה פתוח" המתייחסת להקלטות של היועמ"ש מנדלבליט בהן הוא נשמע אומר כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, מחזיק אותו בגרון ולא סוגר לו את התיק בפרשת הפרז. מהם עולה החשש כי היועמ"ש היה נתון ללחצים פסולים.

    שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב לקרעי ואמר: "בית המשפט בחן לגופם של הדברים את התנהלות מנדלבליט בפרשת הרפז וקבע כי לא נפל בהתנהגות שלו כול פגם ערכי שמונע את המינוי". ניסנקורן הבהיר כי "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה, בו אני מגלה פעם אחר פעם אדם ישר דרך שמשרת את הציבור באופן מצוין ומהמעלה הראשונה".

    ח"כ קרעי הגיב לתשובתו של שר המשפטים: "באותו פרסום מנדלבליט אמר בהקלטה כי מי "שתפרו אותו" זה דינה זילבר ושי ניצן. האם בוצע או יבוצע בירור או חקירה מול דינה זילבר שעדיין מכהנת, או מול שי ניצן? האם אתה מודע לכך שאמון הציבור במערכת אכיפת החוק ירד באופן דרמטי בעקבות אותה כנופיית שלטון החוק שמתנהלת בשיטה כזו של סחיטה ואיומים ותפירת וקבירת תיקים ממניעים אישיים? האם אינך חושב שיש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט בתקופת כהונתו?".

    השר ניסנקורן השיב בתקיפות: "אחרי אוסף מילות הרפש שעכשיו אתה הטחת במערכת המשפטית בישראל, אתה מדבר על אמון הציבור במערכת?".

    ניסנקורן הוסיף ותקף את קרעי, "אוסף הקונספירציות העלוב שאתה ודומיך משקיעים שעות על שעות, במקום לעבוד למען הציבור, לייצר סיטואציות של קונספירציות מצוצות מהאצבע, ולייצר מצב שאתם בעצם הורסים את מערכת המשפט ואת האמון בה".

    בסיום דבריו אמר שר המשפטים, "יכול להיות שאם היה שר משפטים אחר הוא היה עונה לך אחרת. אני אומר לך – לא יהיה. מערכת המשפט היא חזקה בישראל, היא בסיס היסוד לדמוקרטיה. מי שיפגע בה פוגע בדמוקרטיה".



    0 תגובות