- רדיו קול חי - -

הבחירות בארה"ב: 238 אלקטורים לביידן; 213 לטראמפ

נמשכת הדרמה בבחירות בארצות הברית. המרוץ בין המועמדים צמוד וחלק מהמדינות כבר נצבעו כחול ואדום. לפי שעה אלו נתונים כמעט סופיים.

למועמד הדמוקרטי ביידן יש כרגע 238 אלקטורים, ולנשיא המכהן טראמפ – 213. בכדי לנצח בבחירות על אחד מהמועמדים להשיג לפחות 270 אלקטורים.

הנשיא המכהן דונאלד טראמפ הרפובליקני ניצח במדינות הבאות: מונטנה, איווה, טקסס, אוהיו ופלורידה.

מנגד, ביידן ניצח לפי שעה במינסוטה הוואי, ואריזונה.

הנשיא טראמפ לפני שעה קלה הודעה בה נאמר: "לא ניתן לגנוב לנו את הבחירות. אנחנו מובילים בגדול". ביידן כינס מסיבת עיתונאים בה אמר "אנחנו בדרך לניצחון זה יקח זמן ואנחנו מקווים לתוצאות בבוקר".

בתוך כך, מאות מפגינים מתאספים בסמוך לבית הלבן. אחד נפצע מהמפגינים נפצע בעימותים בין תומכי טראמפ למתנגדיו. כוחות גדולים של משטרה מאבטחים את המפגינים ומונעים מהם לפרוץ למתחם הבית הלבן.

חיילי המשמר הלאומי פרושים במדינות המתנדנדות במטרה למנוע מהומות. כזכור, בעלי עסקים רבים מיגנו את חלונות הראווה בעסקים מחשש לביזה ומהומות עם פרסום תוצאות הבחירות.

יחד עם הבחירות לנשיאות מתקיימות הבחירות לבית הנבחרים; מהתוצאות החלקיות שזורמות בארצות הברית עולה כי על פי הערכה הדמוקרטים ישמרו על רוב בבית הנבחרים והם אף צפויים להגדיל את הרוב בבית התחתון בקונגרס בחמישה מושבים נוספים.

ספירת הקולות בכמה מדינות מפתח לא תסתיימנה היום, רשת בלומברג מדווחת כי בוויסקונסין ובפנסילבניה לא יצליחו לסיים את ספירת הקולות בין היתר בשל העובדה כי אזרחים רבים הצביעו בדואר.

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן העביר מסר לאנשי המועמד הדמוקרטי ביידן, ולפיו במידה וביידן יבחר הפלסטינים יבקשו להמשיך את שיחות השלום מהנקודה שבה נפסקו בתקופת אובמה.