אלפים בעצרת תפילה וזעקה לעצירת המגיפה ולרפואת החולים

    עמית דניאל No Comments on אלפים בעצרת תפילה וזעקה לעצירת המגיפה ולרפואת החולים

    העצרת נפתחה ע"י יוזם התפילה נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט ובדברי התעוררות מפי הרב אפרים מירוויס רבה של בריטניה. לפני התיבה עמד הגאון רבי יחי' טובול אב"ד ליאון והיא ננעלה בדברים שנשא רבה של צרפת הרב חיים קורסיה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע העליה בתחלואה ל"ע על פני תבל השתתפו אתמול אלפים מבני הקהילות באירופה ובישראל בעצרת תפילה וזעקה לעצירת המגיפה הנוראה ולרפואת החולים, שארגנה 'ועידת רבני אירופה'.

    בעצרת השתתפו מאות רבני אירופה בראשות יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ואב"ד לונדון הגאון רבי מנחם געללי כשלפני התיבה עמד הגאון רבי יחי' טובול אב"ד ליאון, שניהם החלימו בסייעתא דשמיא ממחלת הקורונה לאורך ימים ושנים.

    בהתרגשות רבה השתתפו בעצרת בני ישיבת 'תורת חיים' בראשות המנהל הרבני של הועידה ראש הישיבה הגאון רבי משה לבל הנמצאים ב'קפסולה' מאז חג הפורים בפאתי מוסקבה.

    העצרת נפתחה ע"י יוזם התפילה נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט שהביא את פסוקי הנביא התהילים ומאמרי חז"ל על חשיבות תפילת רבים. "אנו בפתח פרשת וירא בו לימדנו אבינו אברהם את חשיבות מצוות הכנסת אורחים ולדאבוננו הרב זוהי אחת המצוות שנפגעה רבות בשל המגיפה הנוראה".

    הגר"פ גולדשמידט ביקש מהמשתתפים להתפלל לרפואתם השלמה של הגאון הגדול רבי חנוך בן בלימלא הכהן ארנטרוי גאב"ד אירופה ורבי יעקב צבי בן ליבה זקס רבה של בריטניה לשעבר בתוך שאר חולי ישראל. את דבריו סיים נשיא הועידה כי 'עלינו לכוון בברכת אתה חונן להצלחתם של צוותי הרפואה והממשלות שיחון אותם הבורא בחכמה בינה ודעת שיקבלו את ההחלטות הנבונות ולהיות שליחים של הבורא להתמודדות עם המגיפה הנוראה בתבונה'.

    לאחר מכן נשא דברי התעוררות נשיא עמית ורבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס. "הקב"ה מדמה את עם ישראל לכוכבים וכחול אשר על שפת הים. ידועים דברי המהר"ם שפירא אודות אברהם שיוצא החוצה למרות שאין יכולת מעשית לספור את הכוכבים אלא כדי לקיים את דבר ה' ללא שאלות, וכחול שיש לו תכונה שאפשר לקבצם כגוש אחד. כך אנו מצווים לעשות את דבר ה' ללא שאלות ולהתאחד כאש אחד בלב אחד, כחול". הרב מירוויס הביא את דברי מרן השר שלום מבעלזא שאין אומרים 'יהי רצון' לפני תפילת 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. כי בשעה שאנו רואים את כל עם ישראל כ'אחינו' זו היא שעת הרצון הגדולה ביותר'.

    העצרת ננעלה בדברי סגן נשיא הועידה ורבה של צרפת הרב חיים קורסייה בחשיבות תפילת הרבים באחדות ועל מעלת המתפלל על חברו שהרי כל יושבי תבל זקוקים לתפילה זו. הרב קורסייה נשא תפילה שהקב"ה ישמור וינצור ויגן על קהילות הקודש באירופה בכלל ובצרפת במיוחד הנתונים באחרונה בפחד מול גל טרור.



    0 תגובות