היועמ"ש לראה"מ: לא אוכל להגן על עמדתך בבג"ץ בעניין אי מינוי הבכירים

    ישראל רובין 1 Comment on היועמ"ש לראה"מ: לא אוכל להגן על עמדתך בבג"ץ בעניין אי מינוי הבכירים

    היועמ"ש מנדלבליט כותב הבוקר לראש הממשלה, כי המצב שבו משרות רבות בשירות המדינה לא מאוישות הינו מצב בעייתי, אין לו הצדקה עניינית והוא מעורר קושי משפטי | מנדבליט ציין כי אם המצב לא ישתנה הוא לא יוכל להמשיך ולהגן על עמדת הממשלה בנידון, בבג"ץ

    היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גנץ, בו הוא כותב כי אין הצדקה עניינית להמשך עיכוב מינויי הבכירים בשירות הציבורי וכי אם המצב יימשך הוא יתקשה להגן על עמדת המדינה בנידון, בדיונים בבג"ץ.

    "כידוע", כתב היועמ"ש "דרך המלך לאיוש משרות בכירות בשירות המדינה היא בדרך של איוש קבע. תהליך של מינוי של קבע מבטיח את כשירותו של המתמנה ואת התאמתו לתפקיד; מונע תלות של נושא המשרה בגורס הממנה ומבטיח את עצמאות שיקול דעתו של נושא המשרה הבכיר, ובכך תורם ליציבות שירות המדינה ולאמון הציבור בקבלת ההחלטות הממשלתית".

    "בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה, משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף. ברשימה זו, נמנים מנכ"לים של משרדי ממשלה, מפכ"ל המשטרה, נציב בתי הסוהר, החשב הכללי, פרקליט המדינה, מנהלי רשויות ממשלתיות משמעותיות, מדענים ראשיים של משרדי ממשלה, ועוד".

    "בחלק גדול מהמשרות הפנויות, הליך האיתור הנדרש לצורך איושן דרך קבע טרם החל, ובאחרות – הליך בחינת המועמד הושלם, אולם הצעת ההחלטה על המינוי איננה מועלית על סדר היום של הממשלה לצורך דיון בה. וזאת, כשלמיטב ידיעתי, לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלו".

    מנדלבליט מציין, כי "העיכוב האמור במינויי קבע אף נתקף במסגרת עתירות לבית המשפט העליון, ובית המשפט הורה למדינה להגיש תגובות או הודעות מעדכנות ביחס לארבע עתירות אלה בפרק הזמן הקרוב".

    לדברי היועמ"ש, "אי-נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים כאמור, הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה. לפיכך, אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה למינויים אלו בהם ההליך הושלם. ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על מנת שניתן יהיה להידרש לכך".

    עוד הוסיף היועמ"ש מנדלבליט במכתבו, כי "מצב דברים זה שבו לא מקודמים המינויים האמורים, מבלי שניתן למיטב ידיעתי טעם ענייני לכך, מעורר קושי משפטי משמעותי. הקושי המשפטי הולך ומתעצם לנוכח ריבוי התפקידים שאינם מאויישים דרך קבע, מהותם של תפקידים אלה, חשיבותם, ופרק הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה. אזכיר שוב כי בעתירות הנזכרות לעיל, על המדינה להגיש התייחסויות מטעמה כבר בימים ובשבועות הקרובים, ואחת מהן אף קבועה לדיון בשבוע הבא (12.11.20)".

    מנדלבליט הוסיף וציין כי לא יוכל להגן על עמדת המדינה בבג"ץ "ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים האמורים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני לא מבין- מי מנהל את המדינה? הממשלה או בג"צ?