הפיגוע בוינה: המצוד אחר המחבלים הנמלטים נמשך

    שלמה ריזל No Comments on הפיגוע בוינה: המצוד אחר המחבלים הנמלטים נמשך

    ארבעה אזרחים אוסטרים נהרגו ולפחות 14 נפצעו במהלך הפיגועים אמש בוינה | אחד המחבלים נהרג, אחרים נתפסו ומחבלים נוספים הצליחו להמלט. המשטרה מנהלת מצוד אחר המחבלים הנמלטים

    וינה, שם התקיימו השיחות צילום: נתי שוחט / Flash90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אמש (שני בערב) בסמוך לבית הכנסת הגדול במרכז בוינה.

    כזכור, חוליה של מחבלים חמושים בנשקים אוטומטיים, שמספרם אינם ידוע ביצעו אתמול פיגוע בשישה מוקדים שונים בוינה בירת אוסטריה. מדובר בפעם הראשונה מזה שנים שמתבצע פיגוע במדינה.

    משטרת אוסטריה הצליחה לעצור חלק מן המפגעים שהתבצרו בבניין מגורים, אולם חלקם האחר הצליחו להמלט והמשטרה מנהלת מצוד אחריהם.

    הפיגוע החל בירי בסמוך לבית הכנסת המרכזי בוינה. המאבטח האוסטרי במקום נפצע קשה מאוד. משם המשיכו המחבלים ליעדים נוספים.

    ארבעה אזרחים אוסטרים נהרגו במהלך הפיגועים ולפחות 14 נפצעו. אחד המחבלים, שנשא חגורת נפץ שהתגלתה לבסוף כמדומה, נהרג אף הוא. חלק מן המחבלים נתפסו. מדובר במחבלים ממוצא צ'צ'ני, מדרום רוסיה. על פי הידוע, המחבל ההרוג קשור לארגון הטרור האיסלאמי הקיצוני דאע"ש.

    ככל הידוע, לא נפגעו יהודים במהלך האירוע.

    "כרגע לא ברור אם זה כוון נגד בית הכנסת. השאלה המרכזית שנשאלת על ידי כל גופי הביטחון כרגע היא האם מדובר בפיגוע אנטישמי או במתקפת טרור", אמר ל'קול חי' יעקב פרנקל, נציג הקהילה החרדית בוינה וחבר מועצת העיר. "אני חייב לציין שתוך דקות מהפיגוע כל בתי הכנסת היו מאובטחים ברמה הכי גבוהה שיש", הוסיף.

    פרנקל ציין כי באופן כללי האווירה במקום אינה עוינת ליהודים: "יש אנטישמיות אבל אין פה תחושה של סכנה להסתובב עם כיפה ופיאות".

    "זה אירוע לאומני ללא ספק, יש גם איזשהו דיווח שארגון איסלאמי לקח אחריות וכרגע בודקים עד כמה זה רציני. אבל השאלה היא אם בחרו את בית הכנסת כמקום הומה אדם או בגלל שמדובר במקום יהודי", סיכם.



    0 תגובות