מנדלבליט הגיש לנתניהו את הסדר ניגוד העניינים הסופי

    ישראל רובין 1 Comment on מנדלבליט הגיש לנתניהו את הסדר ניגוד העניינים הסופי

    היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הגיש לראש הממשלה נתניהו את הסדר ניגוד העניינים הסופי • ייאסר על ראש הממשלה נתניהו לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק, נושאים בוועדה לבחירת שופטים, החלטות בנוגע לעדים או נאשמים בתיקי האלפים, תחומים במשרד התקשורת וחקיקת חוקים בעלי השפעה על משפטו – עקב המשפט התנהל נגדו

    מנדלבליט צילום: צילום: ליאב פלד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הערב (שני) את הסדר ניגוד העניינים הסופי שהגיש לראש הממשלה נתניהו, לפיו על נתניהו להמנע מלעסוק בשורה של נושאים על רקע המשפט המתנהל נגדו בתיקי האלפים.

    בין היתר יאלץ ראש הממשלה להמנע מלעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק, כגון מינוי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

    כמו כן יאלץ נתניהו להמנע מלעסוק בהחלטות הוועדה לבחירת שופטים הנוגעות לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים. עם זאת, לנתניהו לא תהיה מניעה מלעסוק בהליך בחירת נציג הממשלה או הכנסת בוועדה לבחירת שופטים.

    בנוסף, על פי ההסדר, ראש הממשלה ימנע מלעסוק בהחלטות הנוגעות לנאשמים או לעדים בהליך הפלילי המתנהל נגדו.

    עוד על פי ההסדר, נתניהו לא יעסוק בנושאים בעלי היבטים רגולטוריים במשרד התקשורת ללא קבלת חוות דעת מטעם היועץ המשפטי לממשלה.

    נושא נוסף בו ימנע ראש הממשלה מלעסוק עקב המשפט, הוא חקיקת חוקים העלולים להשפיע על ההליך הפלילי בעניינו או על תוצאותיו.

    היועץ המשפטי ציין כי ראש הממשלה ימנע אף מלהתערב בהחלטות שרי הממשלה בנושאים המפורטים, וכן כי גם נושאי משרות אמון בלשכת ראש הממשלה לרבות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ימנעו מלעסוק באותם נושאים.

    כזכור, ראש הממשלה דחה בעבר שוב ושוב סעיפים בטיוטת הסדר ניגוד העניינים של היועץ המשפטי, אולם כעת ראש הממשלה צפוי לקבל ההסדר.

    היועץ המשפטי מנדלבליט הצהיר בשבועות האחרונים שוב ושוב כי חוות דעתו לפיה ראש הממשלה אינו צריך לצאת לנבצרות על אף כתבי האישום, תלויה בכך שראש הממשלה יקבל את הסדר ניגוד העניינים.

    מסמך ניגוד העניינים המלא



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה! מערכת משפטית דיקטטורית!!!
      ממתי פקיד זוטר שלא נבחר על ידי העם יכול להגיד לראה"מ מה מותר לו לעשות?!