דחייה לדורות: נתניהו וגנץ מבקשים לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר

    ישראל רובין 1 Comment on דחייה לדורות: נתניהו וגנץ מבקשים לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר

    בתשובה לעתירת תנועת 'רגבים' בבג"ץ, מבהירים ראש הממשלה ושר הביטחון כי דרוש להם זמן נוסף בגיבוש המתווה לפינוי חאן אל אחמר. בתנועת רגבים הגיבו בזעם לדחייה הנוספת: "בכל פעם נשלף קלף אחר מערימת התירוצים. אנו תוהים האם נתניהו התבלבל בין "לא יכול" ל"לא רוצה?"

    עימותים בחאן אל אחמר צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב זה קורה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הגישו הערב (שני) את תשובתם לבג"ץ על עתירת תנועת רגבים בנוגע לפינוי היישוב חאן אל אחמר כפי שהתחייב נתניהו ודחה את ביצוע הפינוי עד כה, גם הערב מבקשים מנהיגי המדינה שוב לדחות את ביצוע הפינוי.

    בתגובה החתומה על ידי תצהירים משותפים של מאיר בן שבת, ראש המל"ל, ואבי רואה, עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, נאמר כי "הדרג המדיני עודנו עומד על הצורך במימוש צווי ההריסה במתחם ובעניין זה אין שינוי בעמדתו".

    "בד בבד, הוחלט על-ידי משרד ראש הממשלה בתיאום משרד הביטחון לעשות מאמץ נוסף להשלמת מהלכים המתקיימים בימים אלו במנהל האזרחי לבחינת אפשרויות נוספות לגיבוש מתווה למימוש מוסכם של צווי ההריסה במתחם. לשם כך, הדרג המדיני זקוק לפרק זמן נוסף של מספר חודשים".

    בתצהיר המדינה הודגש כי "ישנם שיקולים רחבים נוספים" המשליכים על עיתוי מימוש הצווים. עוד נאמר כי בנוסף לנסיבות אלו, ישנן מגבלות הנובעות מהתמודדות עם נגיף הקורונה. "החלטת הדרג המדיני כי העת הנוכחית אינה מאפשרת לממש את צווי ההריסה במתחם במהלך ארבעת החודשים הקרובים.

    פרק זמן זה ינוצל למיצוי הבחינות הנדרשות לשם גיבושו של מתווה מוסכם למימוש צווי ההריסה במתחם", וכי ככל שהמאמצים לגיבוש מתווה מוסכם לא יישאו פרי, יידרשו משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון מחדש לשאלת עיתוי מימוש הצווים.

    בתנועת רגבים הגיבו בחריפות לעמדת המדינה ואמרו: "ההתחייבות כביכול מצד המדינה לאכיפת החוק ולקיום הליכי הידברות מול התושבים, אינה שונה במאומה מהפעמים הקודמות בו הצהירה המדינה בפני בג"ץ את אותם הדברים בדיוק", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים.

    "כך הוצהר בעתירה הראשונה שהגשנו בשנת 2009 ובכל העתירות שהוגשו לאחר מכן בעניין זה, לאחר שהמדינה לא עמדה במימוש הצהרותיה. בכל פעם נשלף קלף אחר מערימת התירוצים מה מונע את מימוש הצהרות המדינה. אנו תוהים האם נתניהו התבלבל בין "לא יכול" ל"לא רוצה"? שאלו בתנועת רגבים הערב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממשלת שמאל כפשוטו!!! ב ו ש ה ! ! !
      ביבי = שמאל אלגנטי!!!
      להזכיר לכם פינוי עמונה פינוי מאחזים יהודים? ישיר מפנים! אבל פה בג"צ מאשר והממשלה השמאלנית מעוניינת להשאיר את המחבלים פה!
      ביבי אל תשקר לימין!!!!!!!!!!!