הקבינט אישר את הגדלת הקנסות; דרעי בקבינט: "זה כמו סכין בלב"

    איתי גדסי 1 Comment on הקבינט אישר את הגדלת הקנסות; דרעי בקבינט: "זה כמו סכין בלב"

    למרות ההתנגדות של המפלגות החרדיות, קבינט הקורונה אישר ברוב קולות את החוק להגדלת הקנסות הכולל את מוסדות החינוך. השר דרעי היחיד שהתנגד לחוק אמר לחברי הקבינט: "לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה". דרעי ביקש להוריד את הסעיף המיוחד כנגד מוסדו החינוך אך לא נענה

    הצבעה בכנסת. ארכיון צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות ההתנגדות הנחרצת מצד המפלגות החרדיות, קבינט הקורונה אישר היום (שני) את הגדל הקנסות בגין הפרות של הנחיות הבריאות לבעלי עסקים, אירועים ומוסדות חינוך. כלל השרים מהליכוד וכחול לבן תמכו בהצעה, השר החרדי היחיד הנציג בקבינט אריה דרעי התנגד.

    אריה דרעי אמר בישיבת קבינט הקורונה: "התלבטתי מאד מה להגיד בעניין הקנסות. בכל הדוגמאות שהבאתם לקנסות מהעולם באף מקום אין קנס מיוחד על מוסד חינוכי. מדינות אירופה שחזרו לסגר שני לא סגרו את מערכת החינוך, החריגו את מערכות החינוך".

    עוד הוסיף דרעי, "מדינות גדולות ומתקדמות באירופה ובצפון אמריקה הבינו שמערכת חינוך יש חשיבות ערכית גבוהה. אנחנו סגרנו את מערכת החינוך ואנחנו פותחים אותה בחזרה בהדרגה, איטית לטעמי".

    דרעי תקף את ההחלטה לקנוס מוסדות חינוכיים, "קטגוריה מפורשת של קנס למוסד חינוכי זו טעות נוראית והיא הגבוהה ביותר בסך 20 אלף שקלים. אני חושב שזו טעות לקבוע קטגוריה נפרד למוסד חינוכי, ואני עוד לא מדבר על גובה הקנס הגבוה".

    דרעי ציין בפני חברי הקבינט כי הקנסות מופנים כלפי החרדים, "לצערי כשמדברים על מוסד חינוכי מתכוונים אך ורק לתלמודי תורה. אני יודע שמאז שפתחנו את הסגר כל הערים החרדיות ירוקות ובמגזר הערבי אין תלמודי תורה אבל יש חתונות וחזרת אנשים מטורקיה ואנחנו רואים לצערנו עליה בתחלואה".

    דרעי פנה לחברי הקבינט ואמר, "אני פונה אליכם: מאז תחילת הדרך של הגל הראשון אני נושא בעול ולא בורח מאחריות. אני מבקש שתורידו את הסעיף של המוסד החינוכי כי זה לא מתאים למדינת היהודים ולא מתאים למדינת ישראל. לצערי עלולים להוציא מכאן דברים לא נכונים כאילו בגללי או בגלל לחץ החרדים לא תהיה אכיפה וקנסות. זה לא נכון, זה כמו סכין בלב" סיים דרעי את דברי לחברי הקבינט.

    הקנסות שהובאו לאישור הקבינט לאחר אישור הממשלה הם הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום, ל-10,000 ₪. קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ₪. וכן הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח.

    החוק עתיד לעבור לוועדת חוקה בכנסת ולעלות להצבעה. המפלגות החרדיות צפויות להתנגד בהצבעה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה בתמונה החרדים יושבים לצד תומכי הטרור??
      אני הייתי בורח מהמחבלים ומקים זעקה על כך שהם יושבים שם בכנסת ולא מאחורי סורג ובריח..!