ועדת הכספים אישרה: עצמאיות שילדו ב-2019 יהיו זכאיות לפיצוי קורונה

    צבי הדס No Comments on ועדת הכספים אישרה: עצמאיות שילדו ב-2019 יהיו זכאיות לפיצוי קורונה

    בשורה לעצמאיות שילדו בשנת 2019 ועצמאים משרתי מילואים: ועדת הכספים אישרה את תיקון העוול בתקנות הפיצוי לתקופת הקורונה, כך שישקפו עבורם פיצויים הוגנים

    ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את תקנות התכנית לסיוע כלכלי (בקשה למענק לפי מחזור עסקאות חליפי), המעגנות תיקון של תקנות הפיצוי לעצמאים, לעניין מחזורים נמוכים שהביאו לאי שיקוף נכון של ירידה במחזורים של עוסקים בתקופות הקורונה, בשל שירות מילואים או לידה והורות.

    קבלת מענקי הסיוע לעצמאים נעשית בדרך של השוואת מחזורי העבודה בתקופת הקורונה, לתקופה המקבילה אשתקד (2019), כך עצמאים יכולים להצביע על הירידה בהכנסותיהם, בסכום העולה על 40% או 25% ממחזור העסקאות. הבעיה בשיטה זו, הייתה שנשים ששהו בשנת 2019 בחופשת לידה לא יכלו להצביע על ירידה במחזור העסקי, נוכח כך שלא עבדו באופן מלא אשתקד, ושנה זו לא שיקפה את הכנסותיהן המלאות.

    ועדת הכספים הצביעה לאורך חודשים ארוכים על הבעייתיות בשיטה זו, וביקשה לתקנה, ובעקבות כך הגיש משרד האוצר את התיקון, במסגרתו נקבע תחשיב חדש לגבי נשים אלה, וכן לגבי משרתי מילואים בשנת 2019 שנתקלו גם בהם במורכבות זו:

    לגבי עוסקת עצמאית שהיה לה בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת, בה לא עבדה 7 ימים או יותר, בשל חופשת לידה או שמירת הריון נקבע שתוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס (התקופה אליה משווים את מחזור העסקאות לצורך הוכחת הירידה במחזורים), לפי ממוצע המחזורים בחודשים בתקופה של 12 חודשים רצופים הקודמים לחודש הראשון שבו היה לה חודש של פעילות מופחתת, או להשוות את המחזור לתקופת פעילותה בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה, שבהם הייתה לה פעילות מופחתת.

    לגבי עוסק עצמאי שהיה לו בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת שבה לא עבד 7 ימים או יותר בשל ימי שירות מילואים בצה"ל, נקבע שיוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס לפי ממוצע המחזורים בתקופת פעילותו בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה שבהם שירת במילואים.

    חברי הוועדה קראו לרשות המיסים לנהוג באופן דומה לאנשים שמחזוריהם היו בירידה בשנת 2019 בשל מחלה או בשל סיבות אובייקטיביות אחרות.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "חיכינו לתקנות בכיליון עיניים, הערנו על הדבר עוד בשלב שקבעתם את המנגנון ומאז ביקשנו זאת מספר פעמים. אנו מברכים על כך ושואלים, מה לעניין מי שהיה בימי מחלה, או אדם שמסיבות אובייקטיביות קיבל בתקופה מסוימת שכר נמוך יותר, האם השיקול שלכם יהיה לקולא לעניין חישוב דומה?"

    ח"כ מיקי לוי: "בדומה לאותה עצמאית שילדה, והמחזורים שלה ירדו, אדם נפל למשכב עקב מחלה או שבר את רגלו".

    ח"כ קרן ברק: "אלה נושאים יוצאים מהכלל, האם יש התייחסות למקרים כאלה?"

    גיא גולדמן, ממונה חקיקה, רשות המיסים: "הדברים נבדקים קונקרטית כל מקרה לגופו, אם נגיע למסקנה שאפשר לתת מענה נקודתי, נבחן את האפשרות לתקן את החוק. אבל זה לא אותו אירוע, אנחנו מכירים את האפשרות לשחק עם ימי מחלה. אנחנו נבחן כל מקרה לגופו, גם בהיבט המשפטי, אם יהיה סיכון משפטי אם לא נעשה את זה, ניתן מענה. כל מקרה נקודתי שנוכל לתת מענה, ניתן מענה. לא נבוא ברצון שלילי לדבר הזה".

    יו"ר הוועדה סיכם את הדיון "ועדת הכספים סבורה שגם אם מישהו היה בימי במחלה וזה גרם לו לנזק גדול בחישוב, שעליכם להתחשב בזה בדומה ללידה או מילואים, אלא אם כן תגיעו למסקנה שהאיש לא מדייק או לא אומר אמת. אתם צריכים לפעול לקולא עם האנשים האלה הזקוקים לסיוע. אתם אומרים שתתחשבו בזה, אני מבקש שתדווחו לנו כמה מקרים כאלה הגיעו, כמה השבתם בחיוב וכמה בשלילה".



    0 תגובות