שוב: הפרקליטות מסרבת לגלות חומרי חקירה בתיקי האלפים לצוות ההגנה

    ישראל רובין 2 Comment on שוב: הפרקליטות מסרבת לגלות חומרי חקירה בתיקי האלפים לצוות ההגנה

    משפט נתניהו: הפרקליטות מגיבה לבקשה נוספת של סנגורי נתניהו ומוזס לגילוי חומרי חקירה בתיקי האלפים ומסרבת לחשוף בפני צוות ההגנה את החומרים המבוקשים: "הראיות החסויות אינן כאלה שיש בהן כדי לסייע להגנת הנאשמים, ובוודאי אינן ראיות החיוניות להגנתם"

    משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות המדינה הגיבה היום (חמישי) לבקשה נוספת של סנגורי ראש הממשלה וסנגורי הנאשם נוני מוזס לגילוי חומרי בתיקי 1000 ו-4000, והודיעה על סירובה לחשוף את החומרים בפני צוות ההגנה.

    בתגובתה הבהירה הפרקליטות כי "העקרונות שהנחו אותה בבחינת החומר שנאסף ובהוצאת תעודות החיסיון הם שהראיות החסויות אינן כאלה שיש בהן כדי לסייע להגנת הנאשמים, ובוודאי אינן ראיות החיוניות להגנתם. תעודות החיסיון שהוצאו נוגעות לחומר מצומצם ביותר ביחס למכלול חומר החקירה הקיים בשלוש הפרשות שבתיק, והחומר שלגביו הוצא החיסיון מצוי ברובו בפריפריה של הרלוונטיות לאישומים".

    "מובן מאליו, כי תעודות החיסיון מוצאות לצורך הגנה על אינטרסים ציבוריים שונים כמו הבטחת שלומם של עדים בתיק ושל אחרים. משכך, אין הצדקה להסרת החיסיון ודינן של העתירות להידחות".

    בין היתר, פרקליטי ראש הממשלה נתניהו קבלו בעתירה על כך שממזכר שיחה עם עד התביעה אילן ישועה הושמטו ונחסו שמותיהם של חוקרי המשטרה ששוחחו עם ישועה וכן נחסה תוכנה של בקשה שהופנתה לישועה על ידי החוקרים.

    הפרקליטות השיבה כי "תוכן המזכר האמור הועבר במלואו להגנה, למעט ציון שמו של גורם משטרתי שנכח במפגש עם ישועה, ופרטים ספציפיים שעלו משיחת גורם זה עם ישועה, המתייחסים לשיטות פעולה ואמצעים המשמשים את היחידה החוקרת. שמותיהם של יתר החוקרים שנטלו חלק בשיחה נותרו גלויים".

    "חסיון שמו של הגורם המשטרתי נדרש נוכח תפקידו, וחיסיון הפרטים הנוגעים לאמצעים ושיטות נדרש על מנת שלא לחשוף פרטים שיפגעו ביכולותיה המבצעיות של היחידה החוקרת ויחידות אחרות במשטרה".

    כמו כן, פרקליטי נתניהו טוענים כי מחמישה מזכרים שונים שהועברו להגנה עולה כי התקיימו מגעים בין עדי המדינה לרשויות החקירה, וכי קיים "צוות מיוחד שתפקידו לעמוד בקשר עם עדי המדינה וזאת מסתמא לשם שמירה על בטחונם של עדי המדינה". לטענת פרקליטי ראש הממשלה, לאור מרכזיותם של עדי המדינה בהליך, כל מגע בלתי אמצעי איתם עשוי להשפיע על עדותם ולכן אין מקום להטיל חיסיון על זהותם של גורמים שעומדים איתם בקשר.

    גם כאן השיבה הפרקליטות כי "המזכר כולו הועבר להגנה, למעט שמו של הגורם איתו עמד העד חפץ בקשר, נוכח תפקידו של גורם זה והצורך לשמור על חיסיון זהותו".

    למסמך המלא



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נו אנחנו יודעים כבר מי זה בג"צ… עוד מהימים שפסלו א הצדיקים מעוצמה יהודית.. רק שאז לצערנו כולם שתקו..

    2. 1

      חחחחחחחחחחחחחחחח
      אם הכל כשר מה הבעיה
      זה כבר נהיה חשוד מאד
      או להעביר הכל
      או לזכות
      פשוט לא מאמין להם