בג"ץ: נזיפה לצה"ל ופיצוי למשפחת מחבל שעודכנה באיחור על מעצר בנם

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בג"ץ: נזיפה לצה"ל ופיצוי למשפחת מחבל שעודכנה באיחור על מעצר בנם

    מחבל זרק בקבוק תבערה על חיילי צה"ל משפחתו תקבל פיצויים של אלפי שקלים

    מחבלים בחברון מתכוננים לזריקת בקבוקי תבערה צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחבל מאזור חברון שזרק בקבוקי תבערה ואבנים לעבר חיילי צה"ל במטרה לפגוע בהם, נעצר לפני שבועיים. עם מעצרו נלקח המחבל לביה"ח שערי צדק לאור בעיות רפואיות שונות. בתגובה משפחת המחבל עתרה באופן בהול לבג"ץ ע"י ארגון השמאל המוקד להגנת הפרט, רק בגלל שלא עודכנו במידי אלה לאחר מספר שעות על העברת בנם המחבל לביה"ח שערי צדק.

    יש לציין כי צה"ל דאג לעדכן את משפחת המחבל על מקום מעצרו. אך בג"ץ בדיון בעתירה נזף במדינה על אי עדכון משפחת המחבל על העברת בנם לביה"ח שערי צדק שם קיבל טיפול רפואי. בפסק הדין קבע בג"ץ כי חובה לעדכן את משפחת המחבל לכל מקום בו המחבל מועבר.

    אך כאן לא הסתיים פסק הדין של משפחת המחבל, בג"ץ פסק פיצויים בגובה של 7,500 ש"ח לטובת משפחת המחבל לטובת החזר הוצאות משפט. למרות שבג"ץ יידע כי מדובר בעתירה שהוגשה ע"י המוקד להגנת הפרט בחינם כסיוע למשפחת המחבל.

    מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "אותו בג"ץ שמתנכר למשפחות שכולות נפגעי איבה מחבק את משפחות המחבלים שוב ושוב. בג"ץ שוב הוכיח שהוא ממשיך לדאוג לזכויות אדם אבל של משפחות מחבלים".

    עוד נמסר: "מדובר בהחלטה שמשמעותה שמעכשיו כל מפקד צה"ל במקום לעסוק בפעילות נגד הטרור ייהפך למודיע משפחות מחבלים. לא ייתכן שכסף של משפחות שכולות נפגעי איבה ילך לכיס של משפחות מחבלים. בכוונתנו לחוקק בקרוב חוק שיאסור על בג"ץ להתערב בענינים ביטחוניים מובהקים. הטירוף הזה חייב להפסק".



    0 תגובות