נחתם הסכם מדעי-טכנולוגי היסטורי ראשון בין ישראל לארה"ב

    איתי גדסי No Comments on נחתם הסכם מדעי-טכנולוגי היסטורי ראשון בין ישראל לארה"ב

    ראה"מ, שר המדע ושגריר ארה"ב בישראל חתמו על הסכם מדעי-טכנולוגי היסטורי ראשון בין ישראל לארצות הברית: ההסכם מרחיב ומחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות ומקים מסגרת חדשה למחקרים מדעיים, טכנולוגיים וחדשנות מדעית בין שתי הממשלות

    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ושגריר ארצות הברית בישראל דוד פרידמן, חתמו על הסכם מדעי-טכנולוגי היסטורי ראשון בין ישראל לארצות הברית.

    ההסכם מרחיב ומחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות ומקים מסגרת חדשה למחקרים מדעיים, טכנולוגיים וחדשנות מדעית בין שתי הממשלות.

    ההסכם יאפשר גם שיתופי פעולה בין משרד המדע והטכנולוגיה הישראלי ובין מוסדות מחקר לאומיים בארצות הברית ויצירת מחקרים מדעיים בעלי עניין לשתי המדינות.

    בנוסף יבוטל הסעיף הטריטוריאלי שהיה קיים בבסיסן של 3 קרנות המחקר בין המדינות (BSF, BIRD, BARD) שהוקמו בשנות ה-70 וירחיב את שיתופי הפעולה המחקריים עם כל האוניברסיטאות וגופי המחקר האקדמיים הישראליים, גם ביהודה ושומרון וברמת הגולן. עד כה הושקעו דרך הקרנות למעלה מ 1.4 מיליארד דולר במחקר משותף בין מוסדות ישראלים ואמריקאים.

    ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "אנחנו מחילים היום את הסכם המדע בין ישראל לארה"ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן. זה שינוי אדיר. זה ניצחון על כל הארגונים והמדינות שמחרימים את יהודה ושומרון. אנחנו לא נפסיק לפעול כדי שהאזור ישגשג ויפרח. הסכם שיתוף הפעולה המדעי הוא חשוב במיוחד בימים אלה, בהם אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה".

    בתוך כך, התייחס ראש הממשלה למאמצים לפיתוח חיסון לקורונה ואמר: "אני עובד יום ולילה על רכישת חיסונים לאזרחי מדינת ישראל. יש תחרות עולמית מי ישים את ידו על החיסונים קודם לכן, ואנחנו פועלים בשלושה אפיקים: אחת, ייצור עצמי דרך המכון הביולוגי. שתיים, אנחנו פועלים דרך משרד הבריאות מול החברות המובילות בעולם. ושלוש, אני פועל אישית מול מנהיגים מובילים של מדינות בעולם, החל מסגן הנשיא פנס שאחראי על הטיפול בקורונה בארה"ב, עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וגם עם מנהיגי אירופה שאיתם אני משוחח כמעט מדי יום. אני אמשיך לפעול כדי להבטיח שלאזרחינו יהיו מספיק חיסונים, ובזמן הנכון. זוהי המשימה הגדולה ביותר שלנו במאבק נגד הקורונה, כי זה מה שיוציא אותנו משגרת הקורונה וכמובן מהמגבלות הקשות שאנחנו חווינו רק לאחרונה".

    "מחר אנחנו נדון בקבינט הקורונה במתווה הכולל, ואני גם דן עם שר החינוך ועם אנשי השלטון המקומי על שיפור מתווה החינוך. אנחנו בודקים אפשרויות שונות".

    "הקורונה מרימה את ראשה בכל העולם, ולכן אני דורש שתוכנית היציאה שלנו תהיה מדורגת ואחראית. אנחנו עושים שלום תמורת שלום, מחזקים את ישראל, מקבלים את ההחלטות הנכונות שהורידו את רמת התחלואה אצלנו, בזמן שרוב מדינות אירופה חוות תחלואה גבוהה מאוד בעיצומו של גל שני קטלני של הקורונה. אנחנו נמשיך לפעול באחריות, אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל וכדי לשמור על בריאותם".

    עוד אמר ראש הממשלה: "אני בא מתרגיל של צה"ל בצפון, ואני יכול להגיד לכם שאני מתרשם שבזמן הקורונה אנחנו ממשיכים לפתח את היכולות הצבאיות שלנו, ויש בהן מרכיב טכנולוגי מדעי מרשים ביותר שמאוד מעצים את היכולות הצבאיות של מדינת ישראל מול חיזבאללה, מול כל אויב אחר. כדאי שהם ייקחו את זה בחשבון".

    "אנחנו באריאל, באוניברסיטה באריאל, ושלושה אנשים שאני מבקש להזכיר גם כן, את רון נחמן ז"ל, שבחזון ומחויבות נפלאים בנה את העיר הזאת, את יגאל כהן אורגד, שבחזון ובמחויבות באמת בלתי נלאים בנה את האוניברסיטה הזאת, ואת ידידי פרופסור משה ארנס שעשה כל שביכולתו להביא לכך שהממשלות בראשותי אכן יממשו את הדבר הזה, והם זכורים לנו כולם בטוב, לא רק בחיבה גדולה אלא גם בהערכה גדולה".

    שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי אמר במעמד החתימה: "היחסים המיוחדים שבין ישראל לארה״ב קיבלו היום חיזוק נוסף ומשמעותי. ממשלות ישראל וארה״ב מחזקות את שיתוף הפעולה ביניהן סביב מחקרים מדעיים ומיזמים טכנולוגיים ומייצרות בכך אינספור הזדמנויות לחוקרים, למדענים וליזמים שיקימו חברות פורצות דרך על בסיס התוצרים המשותפים".



    0 תגובות