נדחתה העתירה כנגד "מתווה הישיבות": "הטעמים מקצועיים ועניינים"

    ישראל רובין No Comments on נדחתה העתירה כנגד "מתווה הישיבות": "הטעמים מקצועיים ועניינים"
    ישיבה. אלוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דן היום (שלישי) בעתירת תנועת "ישראל חופשית" כנגד "מתווה הישיבות" בטענה כי מדובר במתווה שאושר בשל שיקולים פוליטיים וכי פתיחת הישיבות הקדושות לטענתם, באופן גורף ובלתי מבוקר עלול להביא לגידול בתחלואה, דבר שעלול להוביל לפגיעה בחזרה לשגרה של המשק כולו.

    בעתירה צירפו בתנועה נתונים שמוכיחים לכאורה את התחלואה הגבוהה בישיבות ואת קצב ההדבקות לטענתם אח"כ של בחורי הישיבות בקהילה.

    משרד הבריאות שהשיב לעתירה טען כנגד כי כלל אין הפליה בין מוסדות החינוך כלל, וכי כל מוסד שחוסה תחת הגדרה של פנימייה יכול לפתוח את שעריו בהתאם להנחיות המחמירות.

    בנוסף טענו במשרד הבריאות כי לפי ההגדרות המחמירות כל מוסד פנימייתי מחויב להימצאות תלמידיו מינימום 30 יום בשטח המוסד, ללא יציאה משטח המוסד, כפי שנוהגים כעת בישיבות לכן ישנה שונות אפידמיולוגית מהותית בין הישיבות למוסדות אחרים.

    השופט אלכס שטיין שדן בעתירה כתב בפסק הדין, כי האישור להפעלת מוסדות חינוך עם פנימייה נובע משיקולים מקצועיים והוא מוצדק. על הכישלון לכאורה במתווה הישיבות לאור מספר הנדבקים הגבוה כותב השופט שטיין, כי המענה היחיד לכישלון הוא במישור האכיפה בלבד ולא בביטול המתווה שהחמיר את תנאיו אח"כ.

    בסיום פסק הדין קובע השופט שטיין, "למעשה, בקשת העותרת היא כי נמיר את שיקול דעתה המקצועי של הממשלה, בשיקול דעתנו שלנו, ונקבע כי מדובר במדיניות שגויה; כזאת לא נעשֶׂה. הדבר אינו עולה בקנה אחד עם דפוסי הביקורת השיפוטית המקובלים. התמודדות עם מגיפה מידבקת היא עניין מקצועי מורכב; כל פעולה שתינקט צופנת בחוּבּה יתרונות וחסרונות".

    עוד כתב, "אל לנו כשופטים להכניס ראשנו לסוגיה מקצועית זו, מקום שבו הוצגו לנו טעמים טובים המלמדים כי אין כל הפליה בדרך הפעולה הננקטת, וכי קיימת שׁוֹנוּת מהותית בין מוסדות חינוך הפועלים בתנאי פנימייה, לבין כאלו שאינם. הדברים נכונים במיוחד כאשר עסקינן בחקיקת-משנה, שמִתחם ההתערבות בה מצומצם ביותר".

    אשר על כן, פוסק השופט אלכס שטיין: "דינה של העתירה – לדחייה". השופט אף חייב את ישראל חופשית בתשלום של 5,000 ש"ח. השופטים קרא ושטיין מסכימים עם פסיקתו ומצטרפים אליו.

    פסק הדין: 20071740.O04

     



    0 תגובות