הלב היהודי פועם: קונצנזוס היסטורי בכנסת נגד הטבות מס לארגוני מיסיון

    ישראל בן צבי 1 Comment on הלב היהודי פועם: קונצנזוס היסטורי בכנסת נגד הטבות מס לארגוני מיסיון

    תמימות דעים כזו לא ראתה ועדת הכספים בראשותו של גפני זמן רב: יהודים וערבים, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, הצביעו נגד הטבות מס לכתות המיסיון הנוצרי הפועלות להמרת דתם של יהודים

    ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    17:24
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אלי ברזל משיק סינגל בכורה: "שומר עלינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים בראשות ח"כ הרב משה גפני רשמה אתמול (שני) היסטוריה כאשר קבעה פה אחד, בקולותיהם של ששה עשר חברים, כי שתי עמותות מיסיונריות השייכות לכתות נוצריות הפועלות להמרת דתם של יהודים לנצרות, לא יוכלו לקבל הטבות מס על תרומות ועל מיסוי מקרקעין.

    עמותה אחת שעונה לשם התמים "יחד רמת השרון" שייכת לכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" הפועלת להמרת דתם של יהודים בדרכים ושיטות רבות, לעיתים תוך עבירה על חוק העונשין האוסר הטפה לקטינים בתמורה להמרת דת. העמותה השניה בעלת השם "המצפה לישראל" נועדה אף היא לייצר חזות מטעה, אולם למעשה מדובר בעמותה של כת "עדי השם" הידועה לשמצה, אשר פועלת אף היא בכל דרך להטפה ליהודים להמיר את דתם.

    נתונים ממשרד המשפטים שהגיעו לרב גפני אודות שתי העמותות, בשעה שבקשתן להטבות מס על תרומות ועל מיסוי מקרקעין הגיעו לפתחו, עוררו את חשדו כי מדובר אכן בכתות מיסיונריות.

    אנשי לשכתו פנו ליד לאחים – כגוף המרכזי בישראל הנאבק בכתות המיסיון, במטרה למנוע המרת דת – כדי לברר האם אכן מדובר בכתות מיסיונריות, וקיבלו לידיהם חומרים המעידים כאלף עדים כי אכן מדובר בכתות מיסיונריות.

    בשל כך, ובשל חומרים נוספים שאספה הוועדה, הצביעה אתמול הוועדה כאמור בקולותיהם של כל החברים שנכחו בהצבעה, מכל סיעות הבית – יהודים וערבים, ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה, כי העמותות לא יוכלו לבקש הטבות מס.

    יו"ר הועדה הרב משה גפני אמר בפתח הדיון: "העמותות הללו עושות פעולות מיסיונריות לשם העברת יהודים על דתם ואנו מתנגדים לאשר להם הקלות מס". מי שהצטרף לדבריו באופן נדיר, היה יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד שאמר: "אנו מצביעים נגד מיסיון שפועל להמרת דתם של יהודים. זכותו של העם היהודי להגן על עצמו ועל ילדיו".

    ההצבעה אושרה בזכות נוהל חדש אותו יזם הרב גפני לפני כחודשיים, אשר קובע כי עמותות שנתונות במחלוקת ציבורית עמוקה, תוכל הועדה לפסול אותן ברוב של שני שליש, מתוכם שליש מחברי האופוזיציה.

    במהלך הדיון העניקה הועדה לנציגי המיסיונרים להציג את טענותיהם ואלו ניסו להכחיש כי העמותות פועלות להמרת דת, אולם ההוכחות בנושא שהוצגו בפני הועדה העידו כאלף עדים כי מדובר בטענות שקריות.

    הרב ליפשיץ מראשי יד לאחים אמר: "אנו מברכים את ועדת הכספים ואת העומד בראשה הרב משה גפני על הצבעתה פה אחד על שלילת הטבות מס לכתות המיסיון הנוצרי. הרב גפני הוביל מהלך חשוב, היינו עדים לאירוע של קידוש השם כשנוכחו כולם לדעת כי כאשר פוגעים ביסוד קיומו של העם היהודי יש חזית אחידה בין כל פלגי הציבור והנושא הוא מעל לכל מחלוקת בעם. ההתנגדות להמרת דתנו והרצון לחיות בארצנו כיהודים, הם יסוד חיינו, וכשזה מגיע לתודעה, יש קונצנזוס מופלא".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      לר' בצלאל קהאן
      רבי עקיבא היה בור ועם הארץ עד גיל 40. אפילו לחתום את שמו לא ידע. תניא אמר רבי עקיבא כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור אמרו לו תלמידיו רבי אמור ככלב אמר להן זה נושך ושובר עצם וזה נושך ואינו שובר עצם: (פסחים מ"ט, עמ' ב'). ואחר שלמד תורה הפך למנהיג הדור והוא היה רבו של רבי שמעון בר יוחאי. כל התורה שבעל פה הגיעה לנו מפועלו הגדול.
      אמר לו (מש"ר) אדם אחד יש שעתיד להיות בסוף כמה דורות ועקיבא בן יוסף שמו שעתיד לדרוש על כל קוץ וקוץ תילין תילין של הלכות.
      אמר לפניו: רבש"ע הראהו לי.
      אמר לו חזור לאחורך.
      הלך וישב בסוף שמונה שורות (של בית המדרש. ככל שיושבים רחוק יותר זה סימן שהוא תלמיד חכם קטן יותר) ולא היה יודע מה הן אומרים.
      תשש כוחו. (חשש שאומר דברים מליבו ולא מסתמך על התורה שניתנה על ידו מהשמים לכן תשש כוחו).
      כיון שהגיע לדבר אחד אמרו לו (לרבי עקיבא) תלמידיו :רבי מנין לך?
      אמר להן: הלכה למשה מסיני !
      נתיישבה דעתו (של משה רבינו כיוון ששמע שהוא מסתמך על התורה שניתנה משמים).
      חזר ובא (משה רבינו) לפני הקב"ה, אמר לפניו: ריבונו של עולם יש לך אדם כזה ואתה נותן תורה ע"י?
      אמר לו שתוק כך עלה במחשבה לפני!
      אבל כשהיה עם הארץ מה אמר? מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור. עד כדי כך שנא וסלד מתלמידי חכמים! זה מלמד אותנו שאף אחד לא יודע מה טמון בנשמתו. לאיזו דרגה נעלה הוא יכול להגיע אם רק ילמד תורה בהתמדה ובשקיקה, בשביל לדעת ובשביל לעשות נחת לד' יתברך. וגם כשרואים או שומעים משהו פוער פיו ומנבל דיבוריו צריך להבין שזה נובע מהחיצוניות שבו. לא מפנימיות נשמתו.
      כי בפנימיות – כל אחד מאיתנו אוהב את ד'. אוהב את התורה. אוהב את המצוות. אוהב את החגים. רק תשמיע לו ניגון נשמה של פיוט קדוש ותראה איך נשמתו מתמוגגת כמו נר שעוה שנמס משלהבת שבוערת בו.
      והם הם שמלמדים אותנו שכל אחד יכול לעשות זאת!