פריחת החלמוניות בירוחם

    קובי פינקלר 1 Comment on פריחת החלמוניות בירוחם

    מזג האוויר הסתווי מביא איתו משב רוח מרענן לנגב ויחד איתו פריחת החלמוניות היפהפייה שהחלה לאחרונה, כשאנו עוד היינו סגורים בטווח 1,000 המטרים שלנו

    צילום: אסף טמיר
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כעת, כשמזג האוויר במדבר מושלם, גם פריחת החלמוניות החלה וזהו הזמן להדרים לירוחם וליהנות מתיירות מדברית במיטבה.

    מסלול רגלי מעגלי שאפשר לשלב בקלות ליד פארק אגם ירוחם, הכולל גם פינות פיקניק שקטות בטבע, יעניק לכם את החוויה האולטימטיבית ליום טיול מדברי.

    פארק אגם ירוחם משתרע על פני כ-300 דונם ומהווה ריאה ירוקה יוצאת דופן באמצע המדבר. לאורך השנה ניתן לצפות במקום בעופות מים מסוגים שונים ובעונת הסתיו המקום אף מהווה נקודת עצירה לעופות שנמצאים בנדידה מארצות אירופה הקרות לאפריקה החמה.

    ניתן ללכת לתצפית על האגם מהמזח שבקצהו המזרחי, או לטייל לאורך הטיילת הצפונית שבה פינות החמד, פרגולות ונקודות התצפית על האגם. אנו ממליצים לקחת ערכת קפה או סל פיקניק וליהנות מהיופי הייחודי של האגם בלב המדבר. כמו כן, תצפית מהסכר שבקצה המערבי של האגם יפהפייה ומומלצת במיוחד.

    איך מגיעים?

    את הרכב חונים בחניון החלמוניות שעל כביש 204. הולכים לאורך השביל הכחול, ומהר מאוד מגיעים לפיצול שבילים שחור/כחול. פונים שמאלה בשביל הכחול ונכנסים לאפיק נחל מהמם. מכאן ואילך תרגישו כאילו אתם עמוק במדבר, כשלא תראו או תשמעו אף רכב בקרבתכם. המשיכו עם השביל, וכשהוא מתחיל להתעקל ימינה ולטפס, חפשו את הפרח הצהוב הקטן על המדרונות, מעט מעליכם. לעיתים קצת קשה למצוא אותם, אז חפשו היטב. אך כשתמצאו את מרבדי הפריחה תרגישו שהמאמץ השתלם ותקבלו מקבצי פריחה צהובים, גדולים ויפים, בוהקים ומרשימים.

    מכאן ה"עצלנים" יכולים לחזור לרכב, אך אנחנו ממליצים בחום לטפס על הרכס, אל "הר רכמה". אחת הפסגות הגבוהות באזור, ממנו נשקפת תצפית מטריפה לכל הכיוונים. זוהי נקודה עוצרת נשימה אחרי העלייה. הטיפוס אל ההר לא פשוט, אך גם לא קשה או ארוך. החלק האחרון תלול ולא מומלץ למי שמתקשה בהליכה בשטח. מכאן המשיכו עם השביל עד שתתחברו לשביל השחור. פנו ימינה בשביל השחור וחזרו אל הרכב. לקראת סוף הירידה תוכלו שוב לראות מקבצי פריחה של חלמוניות יפהפיות.

    עכשיו כשחזרתם אל הרכב, אנו ממליצים בחום לנסוע 5 דקות לפארק אגם ירוחם היפה, לעשות פיקניק באחד מאזורי הישיבה. ניתן גם לשכור אופניים או ליהנות מפעילות "פארק בריחה" במרכז 'ויטמין שיא'.

    חובה לקחת לפחות 2 ליטר מים לאדם ולהצטייד בכובע וקרם הגנה. סה"כ המסלול הוא כ-4 ק"מ ומתאים למשפחות. העלייה להר רכמה תלולה.

    חלק מהמסלול עובר בשטח אש ולכן יש לתאם את הטיול עם פיקוד העורף



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה רבו מעשיך ה׳!!!!!!!!!!!