השרה ינקלביץ: "מדוע אפשר לקיים הפגנות ובתי כנסת לא?"

    עמית דניאל 1 Comment on השרה ינקלביץ: "מדוע אפשר לקיים הפגנות ובתי כנסת לא?"

    השרה ינקלביץ' נפגשה עם רופאים חרדים בוגרי תכנית לימודי הרפואה של קרן קמ"ח: "התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור" | עוד אמרה: "אם אפשר לפתוח מקומות עבודה על פי הכללים ולקיים הפגנות המוניות על פי הכללים – מדוע אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת על פי הכללים?"

    בית כנסת. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים הפיצו אנשי רפואה חרדים וחרדיות מכתב ובו תיארו את הנעשה במחלקות הקורונה בבתי החולים, וקראו לציבור להקפיד על הנחיות הבריאות. על רקע המכתב, נפגשה השרה עומר ינקלביץ' עם רופאים חרדים בוגרי תכנית לימודי הרפואה של קרן קמ"ח.

    ינקלביץ', שפעלה רבות בחודשים האחרונים כדי לסייע לציבור החרדי בתקופת הקורונה שיבחה את אנשי הרפואה החרדים: "ההשתלבות שלכם במערכות הרפואה, היא ברכה לציבור החרדי בתקופה כזאת" אמרה השרה לרופאים הצעירים.

    לדבריה, "הציבור החרדי צריך לשמוע את הדברים כהווייתם מאנשי רפואה חרדים כמוכם, המתמודדים עם הקורונה בצורה יומית מצד אחד, ומכירים את השפה החרדית ואת הניואנסים החשובים מאידך. התפקיד שלכם הוא להיות הנציגים שלנו ושל גדולי הדור ולהעביר את המידע הרפואי לציבור".

    במהלך הפגישה, בה השתתפו גם מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח, עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל הקרן ואיציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס, התפתח שיח ער בין הרופאים והשרה על יחסה של הממשלה למערכת הבריאות ועל האתגרים שלהם כאנשי צוות רפואי שמייצגים גם את הציבור החרדי שממנו הם באים. הרופאים סיפרו לשרה על שיחות רבות ותידרוכים שהם עורכים בקרב הקהילות החרדיות שמשוועות למידע מקצועי מותאם לשפה החרדית.

    מעבר לכך הרופאים הצעירים והשרה דנו גם בשיח הסטיגמות, התגברות השנאה כלפי הציבור החרדי והחסמים החדשים שנוצרים כלפי מבקשי עבודה וצעירים שפונים לשירות הציבורי.

    שרת התפוצות ח"כ עומר ינקלביץ': "בתקופה כזו שבה הציבור החרדי מתמודד עם מאבק בריאותי, כלכלי וחברתי קשים בעקבות מגפת הקורונה, זוהי קרן אור מעודדת לפגוש רופאות ורופאים חרדים שמייצגים קבוצה הולכת וגדלה של חרדים שבוחרים להשתלב במקצועות הרפואה. קבוצה של רופאים כמותכם, שצמחו מתוך הקהילה, היא נכס אמיתי להסברת הנחיות הבריאות בצורה הטובה ביותר".

    השרה דיברה על חשיבות השילוב של הציבור החרדי בכל תחומי התעסוקה, ובייחוד בתחום הרפואה בימים אלו: "אתם ההוכחה לכך שאין שום תקרת זכוכית עבור חרדים, כי אתם אלו ששברתם אותה. אתם ההוכחה לכך שאורח חיים חרדי לא סותר הצלחה מקצועית ושילוב. דווקא בימים אלו אנו זקוקים לאנשים כמוכם כדי לעשות שינוי שיבלום את שרשרת ההדבקה ויפחית את נתוני התחלואה בערים החרדיות".

    השרה ינקלביץ' גם התייחסה בהזדמנות הזו לנושא פתיחת בתי הכנסת ואמרה, "אם אפשר לפתוח מקומות עבודה על פי הכללים ולקיים הפגנות המוניות על פי הכללים – מדוע אי אפשר לפתוח את בתי הכנסת על פי הכללים".

    מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח: "כשפתחנו את תכנית לימודי הרפואה לחרדים, לא הערכנו כמה השפעה תהיה לבוגרים שלנו על החברה החרדית כולה. כיום, החברה הישראלית כולה קוצרת את פירות ההשקעה. הבוגרים שלנו מתאפיינים במנהיגות ואכפתיות, נוטלים חלק בחזית המלחמה בנגיף הקורונה תוך שהם שומרים בקנאות על הזהות החרדית שלהם ודואגים גם לסייע בשמירה על בריאות הציבור החרדי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ינקלביץ כל הנתונים מראים שאחוז הנדבקים הם הדתיים ובית הכנסת בעיקר מענין שאת לא יודעת על הנתון ה"