הבחירות בארה"ב; השגריר לשעבר איילון: "למרות הסקרים הכל אפשרי"

    ישראל רובין No Comments on הבחירות בארה"ב; השגריר לשעבר איילון: "למרות הסקרים הכל אפשרי"

    שגריר ישראל בארה"ב לשעבר דני איילון אומר בשיחה עם 'קול חי': "רציונאלית הייתי מניח שביידן יזכה, מאחר וכל הסקרים נותנים לו יתרון. אבל אני חושב שהכל אפשרי"

    דני איילון
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ישראל לשעבר בארה"ב דני איילון אומר בנוגע לבחירות בארה"ב כי הכל פתוח וכל תוצאה תיתכן: "קשה להמר מה תהיה התוצאה. רציונאלית הייתי מניח שביידן יזכה, מאחר וכל הסקרים נותנים לו יתרון. אבל אני חושב שהכל אפשרי".

    האזינו

    בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' כאן ב'קול חי', מסביר איילון כי "בבחירות האלה פנסילבניה הפכה להיות מדינת מפתח. בדרך כלל המדינות החשובות זו אוהיו ופלורידה. למעלה ממאה שנים לא נבחר נשיא רפובליקני ללא שנבחר במדינות האלה. כרגע נראה שטראמפ יכול לזכות בשניהן, אבל בפנסילבניה יש יתרון די גדול לביידן. מצד שני, על פי הסקרים האחרונים הוא מצמצמם כעת את הפער".

    עוד מוסיף איילון ומסביר: "יש נתח נכבד מאוד של בוחרים שמשום מה מסתירים את אהדתם לטראמפ. ככל הנראה בגלל המגמה התקשורתית נגדו, אז יש כאלה שמתביישים או מפחדים לומר את זה בסקרים אבל בפועל יצביעו לו (לטראמפ) כי המדיניות וההישגים שלו הם יוצאים מן הכלל".

    לשאלת קאהן האם להישגים של טראמפ בכל הנוגע לישראל ולשלום במזרח התיכון יש השפעה על הבחירות, ענה איילון: "לצערנו לא. את האזרח האמריקני לא מעניין השלום שטראמפ עשה במזרח התיכון. אילולי הקורונה אני מניח שהיה לו מאוד קל לזכות כי הכלכלה הייתה במצב טוב בסך הכל, מדיניות ההגירה ודברים נוספים – כל הדברים שהוא עשה היו מקובלים על רוב החברה האמריקנית, אם כי לא על כולה".

    איילון ממשיך: "פרט מעניין שיש לציין הוא שהבחירות האלו שייערכו בשבוע הבא בארה"ב הן הבחירות הראשונות שייערכו במדינה דמוקרטית בעידן הקורונה. יהיה מעניין לראות איך הקורונה משפיעה, גם מבחינת העמדות וגם מבחינת נתוני ההגעה לקלפי. כרגע נראה שיותר ויותר אנשים יצאו להצביע".

    איילון מסביר גם במענה לשאלת קאהן כי השפעתם של הקולות מהמגזר החרדי בארה"ב היא קטנה מאוד עד בלתי קיימת: "לקול החרדי אין שום השפעה שם. זה גם תוצאה של שיטת הבחירה המאוד ייחודית שכמעט אין שני לה בשום מקום אחר. בגלל שיטת הממשלה והבחירות שם, בין היתר העובדה שיש 50 מדינות, כאשר בכל מדינה יש חוקי הצבעה שונים".

    "לדוגמא", ממשיך איילון "בניו יורק וגם בקליפורניה יש רוב עצום דמוקרטי לכן כל קול שם לא משפיע, אבל מעבר לכך יש במדינות שונות שיטות הצבעה שונות. בחלק מהמדינות אתה לא חייב אפילו להראות תעודת זהות עם תמונה כשאתה בא להצביע. כך גם ההצבעה בדואר – כל הדברים האלו הם מפתח להרבה זיופים ומעבר לכך יש הרבה מדינות שבהם המנצח גורף את כל הקולות. כך יוצא שזה בלגן אחד גדול שלא בטוח שהוא מבטא באופן הכי מדויק את רצון הבוחר האמריקני".

    עם זאת מוסיף השגריר לשעבר: "אבל השיטה באמת מצליחה, השיטה האמריקאית היא באמת המצליחה ביותר בעולם. מדינה שהצליחה מאוד בזכות השיטה הזו. מבחינה כלכלית, אסטרטגית, טכנולוגית – עדיין היא ניצבת מעל כל היריבות שלה".

    עוד אומר איילון: "אלה הבחירות אולי הקוטביות ביותר שיהיו בארה"ב מאז מלחמת האזרחים לפני 150 שנה".



    0 תגובות