סמוטריץ לראה"מ ולשרים: "למצוא פתרון לתפילות בחורף"

    ישראל רובין No Comments on סמוטריץ לראה"מ ולשרים: "למצוא פתרון לתפילות בחורף"

    ח"כ סמוטריץ פונה במכתב לראש הממשלה ולשרים בדרישה למצוא פתרון לקיום מנייני תפילות בחורף: "החורף המתקרב מעמיד בסימן שאלה כבד את המשך המודל של תפילות בשטחים הפתוחים"

    סמוטריץ' נואם צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ולשרי הפנים, הבריאות ושירותי הדת בדרישה למצוא פתרון לקיום מנייני התפילות בעונת החורף, מאחר ובימים בהם מזג האוויר יהיה גשום לא ניתן יהיה לקיים את המניינים במקומות פתוחים.

    תחת הכותרת "היערכות לתפילות בחורף בתקופת הקורונה", כותב סמוטריץ לראש הממשלה ולשרים "החורף המתקרב מעמיד בסימן שאלה כבד את המשך המודל של תפילות בשטחים הפתוחים. החורף אינו הפתעה ומתבקש היה כי, שלא כמו ההיערכות המאוחרת לחגי תשרי, הפעם הממשלה תתן דעתה לכך מבעוד מועד".

    סמוטריץ מוסיף: "איני יודע אם ישנו פתרון למאה אחז מהבעיה. אבל החיים אינם שחור-לבן. גם פתרון חלקי עדיף על כלום. בראש ובראשונה צריך להיות ברור שהעובדה שלא ניתן יהיה להמשיך ולקיים את מנייני הרחוב חייבת להוות שיקול משפיע על ההחלטות בעניין פתיחת בתי הכנסת במסגרת האיזונים הנערכים בין צרכי הבריאות לצרכי הדת".

    עוד מוסיף סמוטריץ: "נוסף לכך, יש מקום לשקול הוצאת תקנה שתאפשר הקמת סככות במרחב הציבור, הן בהיבט הקנייני והן בהיבט התכנוני. ולסיום יש לשקול הענקת סיוע כלכלי לרשויות ולמועצות הדתיות לשם כך".

    "אבקשם לדון, להחליט ולפרסם את החלטותיכם בהקדם. ציבור המתפלים העצום במדינת ישראל חייב לדעת ולהרגיש שענייניו חשובים ומצויים על סדר יומם של מקבלי ההחלטות ושההחלטות בהם מתקבלות מבעוד מועד", כתב סמוטריץ לשרים.



    0 תגובות