הרב אליהו: "הציבור צריך להראות לשופט שוהם את הדרך החוצה"

    אסתי פלד No Comments on הרב אליהו: "הציבור צריך להראות לשופט שוהם את הדרך החוצה"

    רבה של העיר צפת הגאון הרב שמואל אליהו בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף בחריפות את המלצתו של נציב התלונות אורי שוהם להדיח את מרן הראשל"צ, "הם מחייבים את המדינה לממן תיאטרון שמהלל מחבלים. לכולם יש חופש להתבטא חוץ מחופש דת". הרב מבהיר: "אם יעמדו 1000 רבנים מאחורי הרב יצחק זה ישתנה"

    הגאון הרב שמואל אליהו עם מרן הראש"ל צילום: פלאש 90
    8:06
    19.03.24
    הדף היומי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף כ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב שמואל אליהו התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, על רקע המלצת נציב תלונות השופטים אורי שוהם להדיח את מרן הראש"ל רבי יצחק יוסף מתפקידו בגין התבטאויותיו התורניות כנגד התנועה הרפורמית.

    בפתיחת הריאיון אומר הרב אליהו בנחרצות כי "הציבור צריך להיות תקיף וחזק ולהורות לשופט לשעבר שוהם את הדרך החוצה". הרב אליהו מסביר את דבריו, "השופט שוהם מסתמך על תקנת של אדם שעובד בשירות הציבורי, אין לו חופש דיבור. ולכם בישראל יש חופש אקדמי גם למי שמקבל את משכורתו במדינה, כמעט לכולם חוץ מאשר חופש דת. כולם השיגו את החופש כי הם נאבקו עליו".

    יותר מזה אומר הרב אליהו, "הסגן של דינה זילבר,  כותב חוות דעת שמחייב את המדינה לממן תיאטרון שמהלל מחבלים. אבל הם באים ואומרים לראשון לציון מה לאמר. זה כבר לא חוצפה את עברו את השלב הזה".

    על תפקידו של רב בישראל מבהיר הרב אליהו בנחרצות אם בג"ץ יבוא ויאמר לי מה לעשות נגד ההלכה אני אומר לו בהאי לישנא, "לכו לכל הרוחות".

    הרב מוסיף, "אנחנו עושים לעצמינו עבודה קלה. ביהמ"ש לא יורה על דבר הזוי לפי התגובה שתהיה לפסיקה שלו. לכן הוא לא דן בעתירה של איסור ברית מילה שמספר הזויים הגישו. אם בהוראה של שוהם התייצבו 1000 רבנים מאחורי הרב יצחק יוסף זה ישנה".

    הרב מביא את תיקי נתניהו כראייה, "עובדה שנתניהו ראש ממשלה ולא הוציאו אותו לנבצרות זה בגלל שיש לו כוח ציבורי חזק מאחוריו. אני מאמין שהתיקים הוגשו נגדו זה בגלל שלחצו על מנדלבליט הוא בעצמו אומר "שמו לי יד על הגרון" שמו לו הרבה ידיים. שיטת העבודה שלהם זה כוחנות וזה חוקי. אם לפרקליט המדינה זה מותר, אז גם לי ולך מותר".

     

     



    0 תגובות