מנכ"ל החינוך העצמאי בריאיון: "נתנו הוראה להיערך ללימודים במרחב הפתוח"

    אסתי פלד 2 Comment on מנכ"ל החינוך העצמאי בריאיון: "נתנו הוראה להיערך ללימודים במרחב הפתוח"

    מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתייחס לפתרונות הלמידה על רקע המגיפה הקשה. דו"ח מבקר המדינה על הלמידה מרחוק, "ביהמ"ש עצר חלוקת טלפונים בגלל שהמילה "כשר" לא נכתבה במכרז". ועל הסכנה הרוחנית והפתרונות לתקופת הקורונה המאתגרת

    צילום: פלאש90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע דו"ח מבקר המדינה על הלמידה מרחוק במגזר החרדי בו מבקר בחריפות את התנהלות המדינה בעניין שלא עשתה כלל בנידון. הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והשיב לביקורת, לדבריו, "המבקר טעה פעמיים, הוא כותב שיש כשלים מהותיים, לטענתו קים חוסר גדול במחשבים ובאינטרנט במגזר. מי שבדק את המגזר החרדי יודע שהמגזר לא צורך לא מחשב ולא אינטרנט בהוראת גדולי ישראל".

    הרב סורוצקין מוסיף, "כי גם אם יכניסו מכשיר שהוא דמוי כשר, כי אם נכניס אותם לא נדע אי להוציא ואתם מהבית. הוא מוסיף ומבקר כי רק בינואר המחשבים יגיעו. המדינה יצאה למכרז על מחשבים ועל טלפונים כשרים כפי שהורנו להם. באה חברה מסוימת שלא זכתה, ועתרה לביהמ"ש, וביהמ"ש בא ואמר, שהוא מניח בצד את העתירה והעיקר לספק את צורכי הילדים. השופט מוסיף כי לגבי הטלפונים הכשרים הוא מוציא צו ביניים, כי לא נכתב שם טלפונים כשרים. והתעלם מהמצוקה של המגזר החרדי, שם מחלקים ואנחנו מחכים. ילדים מחכים לטלפון".

    האם יש פתרון למגזר החרדי לקראת החורף הארוך? "הוצאנו רעיונות איך ללמוד בתוך כיתות עם פיצולים וכד'. הם סופרים אתנו בביקורת אבל לא בצרכים".

    הרב סורוצקין מבשר כי כעת אפשר להתחיל לימודים בת"ת, "אחרי שאנחנו יצאנו מלהיות ערים אדומות. כרגע אפשר ללמוד במרחבים פתוחים עם 15 ילדים תוך מרחק של 100 מטר מכל קבוצה כבר מהיום. אני הוצאתי הוראה לכלל המלמדים להיערך לכך זה לא פשוט לקיים זאת כי הרי אין לנו הרבה מרחבים פתוחים. ועכשיו אפשר להתחיל את זה עם הכיתות הגדולות. יש בזה בשורה קלה".

    עוד הוסיף הרב סורוצקין, "אנחנו מחכים להחלטה ברורה לגבי כיתות א-ד, גם לבנים וגם לבנות".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות