תמיכה בקבינט לפתיחת בי"כ; כיתות א'-ד' ישובו ללימודים בראשון

    איתי גדסי 3 Comment on תמיכה בקבינט לפתיחת בי"כ; כיתות א'-ד' ישובו ללימודים בראשון

    הקבינט אישר את פתיחת כיתות א-ד על פי מתווה משרד הבריאות. שר הפנים אריה דרעי דרש לפתוח את בתי הכנסת ולהגביל אותם למניין מתפללים בלבד. שרים מכחול לבן ובראשם גנץ והליכוד תמכו בהצעה. גנץ ונתניהו תומכים בפתיחת חנויות רחוב

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישיבת קבינט הקורונה ממשיך גם כעת וכבר החלו לקבל החלטות לקראת ראשון הקרוב. הקבינט אישר למרות התנגדות השר דרעי לפתוח את כיתות א' ו ב' על פי מתווה הפתיחה של משרד הבריאות במהלכו ילמדו הילדים רק חצי שבוע. כיתות ג' וד' ילמדו בקפסולות. בנוסף, הקבינט אישר את פתיחת הצהרונים מראשון הקרוב. השרים דרעי ופרץ התנגדו.

    כמו כן, ייפתחו גם חנויות רחוב מספרות ומכוני יופי.

    בישיבת הקבינט עלתה גם סוגיית פתיחת בתי הכנסת ע"י שר הפנים אריה דרעי שאמר, "אני תומך בפתיחת בתי הכנסת למניין מתפללים". בנושא בתי הספר אמר דרעי, "יש לפתוח את הכיתות הנמוכות לכל השבוע ולא חצי חצי".

    במהלך ישיבת הקבינט תקף דרעי את חוסר ההחלטיות בקבינט, "אנחנו יושבים היום כבר 7 שעות, ישבנו אתמול 7 שעות ולא מקבלים החלטות. אי אפשר להמשיך ככה. אנשים כאן חוזרים על עצמם ולא מחליטים. בלתי אפשרי לנהל כך ישיבה".

    גם שרת התחבורה מירי רגב דרשה לפתוח את בתי הכנסת: "צריך לפתוח את בתי הכנסת מיד, העיקר הפגנות אפשר בלי הגבלה"

    השר יזהר שי הביע תמיכה במהלך ואמר: "זו טעות שלא פתחנו את בתי הכנסת, אין הבדל ביניהם לבין עבודה של עד 10 אנשים בחלל סגור".

    השרה עומר ינקלביץ' כתבה: "אם אפשר לפתוח את מקומות העבודה לפי הכללים ולקיים הפגנות לפי הכללים, מדוע בתי כנסת אי אפשר?".

    שר הביטחון בני גנץ אמר בקבינט: "אני מבקש לאשר פתיחת צימרים לפי ההנחיות, בתי כנסת עד 10 אנשים, חינוך ולגבי המסחר- להשהות בשבוע ולא בשבועיים".

    גנץ הצטרף לדרישת שר האוצר ואמר כי "אפשרות שנייה היא להחליט לפתוח רק את חנויות הרחוב, שלהתרשמותי בדרך כלל במרכזים הגדולים זה חנויות גדולות עם אורך נשימה כלכלי קצת יותר גדול".  ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בפתיחת חנויות הרחוב, שכן מדובר בסיכון נמוך יוצר מחנויות ענק וקניונים.

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      על איזה בתי כנסת מדובר? לא ראיתי בסביבתי בית כנסת אחד סגור (מדובר על חמשים בתי כנסת בשכונתי!… כמובן, שאין בית כנסת שמקפיד על 10 אנשים בלבד, זה לא מציאותי כמובן.