השגריר ארדן באו"ם: "הפלסטינים מסיתים נגד כל מדינה שרוצה בשלום"

    איתי גדסי 1 Comment on השגריר ארדן באו"ם: "הפלסטינים מסיתים נגד כל מדינה שרוצה בשלום"

    שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נשא נאום תקיף בנאומו הראשון במועצת הביטחון באו"ם, וביקר את התנהלות המועצה, "בעוד המזרח התיכון השתנה, התפיסה של המועצה תקועה כבר עשורים"

    גלעד ארדן צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בעוד המזרח התיכון השתנה, התפיסה של המועצה תקועה כבר עשורים", אמר היום (שני) שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בנאומו הראשון בפני מועצת הביטחון של האו"ם. השגריר ארדן נשא נאום תקיף על הדיון המכונה 'המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית' אשר לדבריו מתמקד רק בסכסוך הישראלי-פלסטיני תוך התעלמות מהסכמי השלום שחתמה ישראל ומהאיומים שמסכנים את היציבות האזור.

    "מאז שהגעתי לניו יורק הייתי עד לפער הגדול בין הנושאים שהמועצה בוחרת להתמקד בהם לבין מה שקורה בפועל במזרח התיכון", אמר השגריר בתחילת דבריו. "הדיון במועצת הביטחון מתמקד כבר 20 שנה רק בסוגיה הפלסטינית אבל המצב במזה"ת השתנה".

    בדיון שבו השתתף גם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מלכי, הוסיף ארדן כי "במקום שהפלסטינים יראו בהסכמים כהזדמנות להתניע משא ומתן, הם תקפו את מדינות ערב ואמרו כי מדובר ב'בגידה' וב'תקיעת סכין בגב'. עכשיו כולם רואים שהפלסטינים מסיתים נגד כל מדינה שרוצה בשלום, אפילו נגד חברותיה לליגה הערבית".

    "העובדה שהפלסטינים תוקפים את אלה שעושים שלום עם ישראל, מוכיחה כי במשך שנים מועצת הביטחון מפעילה לחץ על הצד הלא נכון", אמר השגריר.

    ארדן עוד הוסיף כי "אולי חברות המועצה מקובעות כל כך על הדיונים האלה ועל אותן סיסמאות עד שהן לא רואות את המציאות. כולנו יודעים מה איינשטיין אמר על כך שעושים את אותו הדבר ומצפים לתוצאות שונות".

    השגריר הישראלי סיים את נאומו בפנייה לחברות המועצה: "בעוד המזרח התיכון השתנה, התפיסה של המועצה תקועה כבר עשורים. אם המועצה תמשיך להתעלם מהסוגיות החשובות באזור תוך המשך עיסוק אובססיבי בסכסוך הישראלי-פלסטיני, יהיה קשה להוכיח כי טועים אלו שחושבים שמועצת הביטחון היא מקרה אבוד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי צריך שלום עם המחבלים הפלסטינאים???
      צריך לחסל את הרוצחים!