- רדיו קול חי - -

ועדת הכספים קבעה: העמותה המסיונרית אינה זכאית להטבות מס

ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני מקיימת היום (שני) דיון ראשון במסגרת נוהל ועדת הכספים לאישור מוסדות ציבור לפי סעיף 46 ו-61 לפקודת מס הכנסה, לעניין עמותת יחד רמת השרון ועמותת מצפה לישראל.

הדיון עסק בבקשה לקבוע כי העמותות נמצאות במחלוקת ציבורית עמוקה, ובשל כך הן אינן זכאיות להטבות המס. עפ"י הנוהל, הבקשה מצריכה אישור של שני שליש מחברי הוועדה, מתוכם שליש מחברי האופוזיציה, ומשנמצא הרוב הזה, כאשר ההצבעה התקבלה פה אחד על ידי כלל חברי הכנסת שנכחו בדיון, קבעה הוועדה כי מותת 'יחד רמת השרון' נמצאת במחלקות ציבורית עמוקה, ואינה זכאית לתקצוב עקיף, דרך הקלות במס אלה.

הנוהל שאושר בחודש יולי האחרון, כולל 3 חלקים: הראשון, ההליך הטכני – איזה פרטים יביא מנהל רשות המיסים בפני הוועדה לגבי כל עמותה.

החלק השני, קובע כיצד הוועדה מקיימת את הדיון – ישנו פירוט של שיקול הדעת, כולל שיקולים פיסקליים, וגם את המטרות הציבוריות, האם למדינה יש עניין באותה פעילות של העמותות והאם יש מחלוקת ציבורית עמוקה.

החלק השלישי, נוגע לזיהוי של עמותה שהיא במחלקת ציבורית עמוקה, או שנראה לוועדה כי אותה עמותה בעייתית או לא מתאימה – ככל שמבקש חבר ועדה דיון ספציפי לגבי עמותה מסוימת, היא תצא מהרשימה שהועברה לאישור הוועדה מצד רשות המיסים, ותעבור לדיון נפרד, בדיון תשמע עמדת אותה עמותה, יתקבל ממנה ומרשות המיסים מידע נוסף, כדי שניתן יהיה לקבל החלטה מבוססת.

בשל הקושי לכמת את ההגדרה מהי מחלוקת ציבורית עמוקה, הוחלט כי במידה וימצא בוועדה שמייצגת את הציבור, רוב של שני שליש, בהם שליש שהינם חברי אופוזיציה, הוועדה מקבלת הוכחה לכך שיש, מחלוקת ציבורית עמוקה, והדבר יביא לפסילת העמותה מקבלת הטבות המס.