זעזוע: נציב תלונות הציבור ממליץ להדיח את מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף

    ישראל רובין 2 Comment on זעזוע: נציב תלונות הציבור ממליץ להדיח את מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף

    במענה לעתירת התנועה הרפורמית לדת ומדינה, השופט בדימוס אורי שוהם ממליץ להדיח את מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף ממשרתו, לאור התבטאויותיו התורניות כנגד התנועה הרפורמית ובג"ץ | ח"כ ארבל: "כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות"

    מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין גבול. נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט העליון בדימוס אורי שוהם, קיבל את עתירת הארגון הרפורמי לדת ומדינה כנגד מרן הראש"ל הגאון רבנו יצחק יוסף בגין התבטאויות הלכתיות תורניות נחרצות כנגד התנועה הרפורמית. בהחלטתו המליץ הנציב שוהם לוועדה לבחירת דיינים להדיח את מרן הראש"ל ממשרתו.

    בתלונה שהועברה כנגד מרן הראש"ל, ע"י עו"ד אורי נרוב מייצג התנועה הרפורמית לדת ומדינה, צוטט מרן שמדבר כנגד בחינות נשים לרבנות, "אתם יודעים שבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם. כל דבר הוא מתערב".

    בהמשך צוטט מרן הראש"ל תוקף את ההחלטה לתת לנשים להיבחן במבחני הרבנות, לאחר הפצרת היועמ"ש להשיב לבג"ץ שהשיב לו כי אינו מסכים בשום פנים ואופן לערוך בחינות לנשים לתפקידי רבנות תוך שהוא מבהיר כי בתגובה לכך יושבתו  כל הבחינות.

    מרן הראש"ל הבהיר בהמשך דבריו כי אינו מתנגד שנשים יוציאו תואר ביהדות באוניברסיטה אבל בשופ פנים ואופן לא יקבלו הסמכה לרבנות וכד' דרך הרבנות.

    בתגובה להחלטה המזעזעת, אומר ח״כ משה ארבל (ש"ס): "שוב פעם אחר פעם מבקש מר שוהם להצטרף ללהקת המעודדים של התנועה הרפורמית. רק בשבוע שעבר קובלנה שהגשתי כנגד שופטת שהפרה את פסיקת בג"צ בנוגע לאיזוק במרחב הציבורי נדחתה ואפילו לא בחתימת מר שוהם אלא ע"י עוזרת משפטית".

    ארבל הוסיף, "כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות".

    ביחס לטענות כנגד דברי מרן הראש"ל אומר ארבל, "לגופו של עניין דברי הרב הם המשך ישיר לעמדת הרבנות הראשית לישראל עוד מאז הקמת המדינה. כדברי הרב הראשי לישראל דאז הרב יצחק הלוי הרצוג זצ״ל ביחס למערכת המשפט בישראל אשר דנה שלא לפי דין תורה 'כל בר בי רב יודע כמה הרעישו אבות העולם החל מהתנאים ועד לאחרוני הפוסקים על ההתדיינות בערכאות של גויים. ומה גדול החילול השם כשמדינת ישראל מסגלת לה ספר חוק ומשפט משל הגוים".

    בסיום דבריו שיגר מסר ח"כ ארבל לנציב התלונות שוהם, "הציפיה ממי שישב בעבר בערכאה הגבוהה ״לצדק״ כי יראה בעצמו לכבד את עצמאות הערכאה המקבילה והמכהנים בה ולא ישמש לוביסט לתנועה הרפורמית".

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח״כ מיכאל מלכיאלי (שס) אמר בתגובה לדברי השופט בדימוס שוהם: "שוב מר שוהם משמש כשחקן בזירה הפוליטית וכבא כח של התנועה הרפורמית כחלק ממכלול של פעילות ציבורית לשלילת הליגטמיות של רבני ישראל לעצב את התרבות האזרחית בישראל".

    ח"כ מלכיאלי הוסיף, "אבקש לחזק את ידי כבוד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א המוסר נפשו על ביצור ושמירת חומות הדת ומקיים בנפשו ״לא תגורו מפני איש. מר שוהם. טול קורה מבין עיניך".

    החלטת הנציב אורי שוהם: Image_01783



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איזה טמבלים הרפורמים האלה , התורה וההלכה פסקה שנשים לא יכולות לשמש כרבנים כבר מלפני 1000 ומשהו שנה , אז מה " מזעזע בהחלטה" של הרב הקדוש , הרב יצחק יוסף , מה שמזעזע שנראה לרפורמים שהם יכולים לשנות את המסורת וההלכה לפי רצונם ועוד להדיח את הרב הראשי!!!!! אז .. רפורמים , תתבישו לכם ועופו לעזעזל

    2. 1

      למה? מה יש לו מותר לכל אדם להביע דעה לא?