שר האוצר נגד משרד הבריאות: "יש לאפשר לכיתות א-ב לחזור ללימודים"

    איתי גדסי No Comments on שר האוצר נגד משרד הבריאות: "יש לאפשר לכיתות א-ב לחזור ללימודים"

    במפגש שערך שר האוצר ישראל כץ עם ראשי השלטון המקומי, תמך שר האוצר במתווה שייתן אחריות לראשי הערים על פתיחת בתי הספר לכיתות א-ב. בנוסף אמר כץ כי יאבק לפתוח את העסקים הקטנים וחנויות הרחוב מראשון הבא

    שר האוצר ישראל כץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חזרתם הצפויה של ילדי כיתות א-ב ללימודים, שר האוצר ישראל כץ נפגש היום (ראשון) עם יו"ר השלטון המקומי וראשי הרשויות בכדי לדון על מתווה החזרה ללימודים בכיתות א'-ב'.

    בשיחה הציגו ראשי הרשויות לשר האוצר את המתווה להחזרת כיתות א'-ב', ליום לימודים עד השעה 13:00 בימים א'- ה', ובחלוקה לקפסולות כפי שדורש משרד הבריאות, זאת בשונה מהמתווים המוצעים הכוללים חזרה מדורגת או חלקית בלבד של תלמידי הכיתות הנמוכות.

    המתווה, שאינו דורש כל תוספת תקציבית, יתאפשר באמצעות שימוש במתקני הרשות, גמישות במערכת הלימודים, וצוות תומך.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר בדיון: "אני מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות בכל בקשור להחזרת הלימודים בכיתות א-ב, ואחרי מה שאני שומע כאן אני מוטרד עוד יותר. יש לאפשר לתלמידי כיתות א-ב לחזור בהקדם ללימודים מלאים".

    כץ הוסיף וביקר את ההתנהלות, "הניסיון לשנות רטרואקטיבית את כללי ההתנהלות, תוך דרישה לתוספות של מיליארדים מעורר תמיהה ובלתי קביל לחלוטין".

    כץ הבהיר כי לאור ההכרזה כי ראשי הרשויות מוכנים לקחת על עצמם את האחריות לחזרתם של כיתות א-ב אמר, "אדרוש בקבינט הקורונה לקבל החלטה שתסמיך אותכם לנהל את החזרה ללימודים. משרד האוצר מוכן להעניק לכם את כל הסיוע הנדרש לצרכי ההתארגנות".

    כץ בישר לראשי הרשויות כי לגבי פתיחת המסחר, "סיכמנו אתמול יחד עם רה"מ שמחצית מהעסקים יפתחו בראשון הבא והרשימה תסוכם עם משרד הבריאות. לצערי אני מדווח שמשרד הבריאות נסוג בו מהסיכומים ומסרב לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב והעסקים הקטנים. בכוונתי להיאבק על כך בישיבה הקרובה".

    יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס אמר לשר האומר: "המתווה שגובש הוא הנכון לעת הזאת ויכול להתחיל לפעול כבר מה- 1 לנובמבר. תפקידנו להציל דור שלם שהולך לאיבוד. הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר יכולים לקיים לימודים לכלל הילדים בשעות הבוקר תוך שמירה על עקרונות ודרישות משרד הבריאות. כל מתווה אחר של חצאי שבוע וחצאי פתרונות יחטא למטרה – החזרת התלמידים ללימודים בבטחה על הצד הטוב ביותר".

    *יו"ר מרכז המועצות המקומיות, שי חג'ג' עדכן כי "הצענו גם מתווה למידה במבנים בתוך היישובים ואין כל סיבה שלא לאשר את הלימודים במתכונת זו. זה יסייע מאוד להתמודדות בני הנוער עם המצב. יש שוני בין הרשויות ובתי הספר וצריך לאפשר את האוטונומיה לפעול עפ״י המתווה המתאים ביותר לכל רשות".

    שר האוצר סיכם עם יו"ר מרכז השלטון המקומי כי יתמוך, במסגרת הדיון שיחל בקרוב בקבינט הקורונה, במתווה השלטון המקומי שיוצג ויפעל למען האצלת סמכויות לרשויות המקומיות.

    ראשי הרשויות שהשתתפו שהשתתפו בדיון היו – חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי, שי חג'ג'- יו"ר מרכז המועצות האזוריות, בני ביטון ראש עיריית דימונה, יאיר רביבו-לוד, רז קינסטליך-ראשל"צ, משה פדלון-הרצליה, צביקה ברוט-בת ים, רן קוניק-גבעתיים, מודר יונס-ערערה, עליזה בלוך-בית שמש, ליאת שוחט-אור יהודה, מאיר יצחק הלוי-אילת, יאסר ג'דבאן-כסרא סמיע, פאיז אבו סהיבאן-רהט ועוד.



    0 תגובות