סורבת בתוכנית המענקים? אפשר לערער מהבית בבית הדין לקורונה

    ישראל רובין No Comments on סורבת בתוכנית המענקים? אפשר לערער מהבית בבית הדין לקורונה

    מהיום, מעסיקים אשר החזירו עובדים מחל"ת אך בקשתם למענק עידוד תעסוקה סורבה – יכולים לערור לבית הדין על ההחלטה. בהתאם למגבלות בית הדין יפעל באמצעים דיגיטאליים בלבד

    בית משפט. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיוחד לימ הקורונה. בימים אלו החל לפעול בית הדין לעניין 'שירות התעסוקה – קורונה'. מעסיקים שהגישו בקשה לקבלת מענק בגין החזרת עובד מחל"ת וסורבו על ידי שירות התעסוקה, יוכלו להגיש עררים על החלטות שירות התעסוקה אשר יידונו בבית הדין החדש.

    בית הדין החדש הוקם בתוך מערכת בתי הדין המנהליים הפועלים לפי חוק הכניסה לישראל, מכוח חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020, שנחקק במטרה להעניק תמריץ כספי למעסיקים אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת התפרצות נגיף הקורונה ולא השתלבו מחדש בשוק העבודה.

    המענק צפוי להפחית את עלויות העסקת עובדים אלה בעבור המעסיקים ולתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים בחודשים הקרובים. בין השאר, במסגרת החוק נקבע כי יוקם בית דין חדש לענייני 'שירות התעסוקה – קורונה', שתפקידו כאמור לדון בעררים על החלטות שירות התעסוקה לסרב לאשר מענקים למעסיקים או עובדים שעבורם הוגשה בקשה למענק.

    בהתאם להגבלות משרד הבריאות עקב התפשטות נגיף הקורונה ובמטרה לייעל ולזרז את תהליכי העבודה, בית הדין החדש פועל באמצעים דיגיטליים בלבד, בצורה כזו שמאפשרת המצאות מקוונות, שליחת הודעות בדוא"ל ובמסרונים (sms) ודיונים בוויעוד חזותי. זאת, על מנת לאפשר שירות מהיר ויעיל ולגשר על מגבלות סגר, בידוד או מרחק.

    לאתר בית הדין 'שירות התעסוקה – קורונה' >> https://bit.ly/3kkMVzq



    0 תגובות