מנצחים את השפעת, בצל הקורונה

    עפר גדנקן No Comments on מנצחים את השפעת, בצל הקורונה

    מכבי פותחת במבצע חיסוני שפעת
    בקרב קבוצות בסיכון בקביעת תור מראש בלבד

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכבי מדגישים כי השנה יינתנו החיסונים בקביעת תור מראש בלבד על מנת למנוע התקהלויות, ולא ניתן יהיה להתחסן ללא תיאום תור. בהתאם להגדרת משרד הבריאות החיסון יינתן לקבוצות בסיכון בלבד. בהמשך עונת החורף תיבחן היכולת לחסן גם את הציבור הרחב. הקבוצה הראשונה שתחוסן במכבי הינה בני ובנות 65 ומעלה, חולים כרוניים, ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12 ונשים לפני לידה. לא ניתן יהיה להתחסן ללא תיאום תור. מכבי תיצור קשר ישיר עם מטופלים אלו בימים הקרובים, על מנת לזמנם לחיסון. ראש אגף סיעוד במכבי, ד"ר אנג'לה עירוני: "השפעת היא מחלה מסוכנת מאוד. עלינו לעשות מאמץ מרבי לחסן כמה שיותר אנשים הנמצאים בסיכון ועלולים לסבול קשות מסיבוכי המחלה"

    על רקע הקורונה, נוצר השנה מחסור עולמי בחיסוני שפעת. מכבי הזמינה מראש 1.2 מיליון חיסונים, פי שניים מעונת החורף הקודמת ומלאי ראשון של חיסוני שפעת הגיע לישראל. מכבי שירותי בריאות תחל במבצע חיסונים ארצי לאוכלוסיות בסיכון בלבד. זאת בהמשך להנחיית משרד הבריאות לתעדף באופן בלעדי קבוצות אלו בשל המחסור העולמי השנה בחיסוני השפעת.

    במכבי מדגישים כי השנה יינתנו החיסונים בקביעת תור מראש בלבד על מנת למנוע התקהלויות, ולא ניתן יהיה להתחסן ללא תיאום תור.

    החיסונים יינתנו תחילה לחברים בני ובנות 65 ומעלה, חולים כרוניים, ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12 ונשים לפני לידה. מכבי תיצור קשר ישיר עם מטופלים אלו על מנת לזמנם לחיסון. בנוסף, יחלו להתחסן גם רופאים ואחיות  – עובדי מערכת הבריאות – אשר באים במגע שוטף ויומיומי עם מטופלים בקבוצות סיכון. מלאים נוספים יגיעו לכל אורך החודשיים הקרובים ומכבי תעדכן על כך.

    השנה צפויים מספר שינויים משמעותיים באופן מתן החיסונים;

     מיקוד בקבוצות סיכון: משרד הבריאות הגדיר שהחיסון יינתן השנה לקבוצות מוגדרות בלבד ולא לציבור הרחב, זאת בשל המחסור בחיסונים. בהמשך עונת החורף המשרד יבחן את היכולת לחסן גם את הציבור הרחב.

    זימון תורים: על מנת למנוע התקהלויות ולשמור על בטיחות המטופלים והמטפלים, קבוצות הסיכון יתחסנו בתיאום תור בלבד. זאת בניגוד לשנים קודמות בהן לא היה צורך לזמן תור לחיסון. פרטים מלאים על אופן זימון התורים יינתנו בהודעה אישית למטופלים הרלוונטיים. מידע נוסף ניתן יהיה לקבל במוקד "מכבי ללא הפסקה" בכוכבית 3555.

    מיקום קבלת החיסונים: בשל ההתמודדות עם נגיף הקורונה, החיסונים לא יינתנו השנה במתכונת הרגילה. במטרה לשמור על האוכלוסיות בסיכון מהידבקות ולמנוע התקהלות, מכבי תבצע את החיסונים מעבר לשעות הפעילות הרגילות וכן תבצע חלק משמעותי מן החיסונים מחוץ לסניפים באתרים ייעודיים. חלק מהאוכלוסיות בסיכון גבוה יחוסנו בבתיהן.

    החיסון נגד שפעת מורכב מ-4 זנים מומתים של שפעת בהתאם להרכב שהומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי. החיסון משפיע בתוך כ14 ימים מיום קבלתו. הנגיף מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר. על כן, מעבר לקבלת החיסון, מדגישים במכבי כי ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה באמצעות המרפק ולא כף היד, באם משתעלים או מתעטשים.

    ד"ר אנג'לה עירוני, ראש אגף הסיעוד והמוקדים הרפואיים במכבי: "השפעת היא מחלה מסוכנת מאוד ולכן עלינו לעשות מאמץ מרבי לחסן כמה שיותר אנשים הנמצאים בסיכון ועלולים לסבול קשות מסיבוכי המחלה – דלקות ריאות, דלקות בשריר הלב ועוד. על פי פרסומי ארגון הבריאות העולמי, כל שנה ישנם בין 3-5 מיליון מקרים קשים של תחלואה בשפעת ובין 290,000-650,000 פטירות. אנו מקווים שבשל ההנחיות לריחוק חברתי ושמירה על היגיינה מוגברת בצל הקורונה, אנחנו נראה פחות תחלואה השנה בישראל – בדומה למגמה שנצפתה בחצי הכדור הדרומי. עם זאת, אל לנו להיות שאננים: מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן לפני בוא החורף ולהגן על עצמם ככל הניתן".



    0 תגובות