ישראל תאפשר כניסת אנשי עסקים ממדינות ירוקות

    צבי טסלר No Comments on ישראל תאפשר כניסת אנשי עסקים ממדינות ירוקות

    משרד הכלכלה יאשר כניסת אנשי עסקים מחו"ל לישראל ממדינות ירוקות בהתאם למתווה חדש

    נתב"ג • אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASH90
    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מהמאמץ לסייע לחברות ישראליות לשמר רצף תפקודי במהלך תקופה מאתגרת זו, משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ, גיבש נוהל שיאפשר כניסת אנשי עסקים מחו"ל לישראל, ממדינות ירוקות, ללא צורך בבדיקה או בידוד.

    נוהל זה מיועד עבור אנשי/נשות עסקים מחו"ל שאינם אזרחי ישראל, המעוניינים להגיע לישראל על-מנת לקיים ביקור עסקי שמשכו קצר מ-7 ימים.

    הכניסה לישראל תתאפשר רק עבור ביקורים שתרומתם לחברות הישראליות או למשק חיונית, ורק במקרים בהם לא ניתן לקיים את המפגש העסקי באופן וירטואלי, זאת על מנת לאפשר את המשך תפקודן התקין של החברות הישראליות ולמנוע פגיעה בהן או במשק בתקופת הקורונה.

    כמו כן, יאושרו רק מבקרים שלא שהוו במדינה אדומה במהלך 14 הימים שקדמו לטיסה לישראל. אם בדרך לישראל הגיע המבקר בטיסת מעבר (connection) דרך מדינה אדומה, אך לא יצא מגבולות שדה התעופה ולא שהה בשדה התעופה של המדינה האדומה מעל ל-12 שעות, לא ייחשב מעבר זה כשהייה במדינה אדומה.

    תהליך הגשת הבקשה לאישור כניסה לישראל למטרות עסקים, כולל של שני שלבים:

    איש העסקים הזר ימלא טופס בקשה מקוון בקישור (קישור).
    מנכ"ל, סמנכ"ל או מורשה חתימה מטעם החברה הישראלית המארחת, ימלא טופס בקשה בעברית, אותו ניתן להוריד באתר משרד הכלכלה והתעשייה.

    הבקשות יבדקו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ורשות האוכלוסין וההגירה, ויאושרו על בסיס מספר קריטריונים מקצועיים.

    שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "משרד הכלכלה והתעשייה פועל במרץ על-מנת לסייע למשק הישראלי לשמור על המשך התפקוד העסקי בתקופת משבר הקורונה. כיום, כשהשמים בכל העולם פתוחים, הפגיעה באנשי עסקים ישראלים ובינלאומיים שאינם יכולים להיפגש עם עמיתיהם בישראל היא קשה. אני מאמין שבאמצעות נוהל זה, חברות ישראליות ובינלאומיות רבות יחזרו לשגרת קורנה עסקית, ויעזרו להאצת הכלכלה במשק הישראלי".

    המשנה למנכ"ל, נעמה קאופן פס: "המתווה פועל לסייע לכל החברות הישראליות המעוניינות להביא אנשי עסקים לישראל למטרות עסקיות שתרומתם לחברה הישראלית או למשק חשובה וחיונית".

    ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: "על מנת לספק מענה לצורך של חברות הפועלות בשווקים בינלאומיים, הקמנו צוות ייעודי הפועל לסייע ליצואנים, תעשיינים וחברות המגייסות השקעות או נדרשות – למשל – לקיים הכשרות בארץ. צוות זה ירכז, בין השאר, את פניות הגורמים העסקיים מישראל ומחו"ל במסגרת תהליך בחינת הבקשות. חשוב להדגיש כי כרגע ההיתר מיועד למבקרים ממדינות ירוקות בלבד, אך אנו פועלים ליישום מתווה להגעת מבקרים גם ממדינות אדומות", אמר כהן והוסיף: "חשוב שחברות ידעו כי לרשותן עומד מערך נספחים כלכליים בלמעלה מ 40 מוקדים בינלאומיים שיכול לסייע – במיוחד בעת הזו – בגישור הפערים הגיאוגרפיים הנובעים מהקושי לבקר בשווקי היעד".



    0 תגובות