"המהר"מ שפירא מלובלין הודיע לאבי: 'מגיע לנו מזל טוב'" • צפו

    עמית דניאל No Comments on "המהר"מ שפירא מלובלין הודיע לאבי: 'מגיע לנו מזל טוב'" • צפו

    לפני כשנה, באירוע סיום הש"ס שנערך בבנייני האומה בירושלים סיפר הרה"ר הגרי"מ לאו על שיחת הטלפון המרגשת בין המהר"מ שפירא מלובלין לאביו בו הודיע בהתרגשות: "הדף היומי הצליח" | צפו

    צילום: ויקיפדיה
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך סיום הש"ס של הציונות הדתית שנערך לפני כשנה בבנייני האומה בירושלים, קידם את פני הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, המנחה ידידיה מאיר, שסיפר על קרבתו המשפחתית של הגרי"מ לאו למהר"מ שפירא מלובלין שכן אביו, הגאון רבי משה חיים לאו הי"ד, הוא בן דודו של המהר"מ שפירא זצוק"ל.

    הרה"ר הגרי"מ לאו שעלה לנאום סיפר על שיחה מרגשת שהתקיימה לאחר הודעתו של כ"ק האדמו"ר ה"אמרי אמת" מגור זיע"א בליל ראש השנה תרפ"ד לחסידים על התקנה ללימוד הדף היומי, "בליל ראש השנה תרפ"ד בעיירה גורא קלבריא, הפסיק האדמו"ר באמצע מתן הברכות לכל אחד מאלפי החסידים ואמר 'יש תקנה ללמוד דף יומי מראש השנה. ראש השנה התחיל, ערבית התפללנו, אני אכנס לחדר הסמוך ללמוד ברכות דף ב' ואחרי זה אמשיך. לא אקפח איש'. וכך, מתחת לפנסי הרחובות בעיירה, עמדו יהודים ולמי שהייתה גמרא ביד, עמד ולימד בקול את 'מאימתי קורין את שמע..'".

    הרב המשיך וסיפר: "במוצאי ראש השנה נודע לרב מאיר שפירא שהרבי מגור גרם לכך שעשרת אלפים חסידיו למדו את הדף היומי בימי ראש השנה. הוא טלפן לאבא שלי ואמר לו 'משה חיים, מגיע לנו מזל טוב. יש לנו סיעתא דשמיא. הדף היומי הצליח'".

    צפו.

    הפקת האירוע: הילה ונריה ותקין.



    0 תגובות