דווקא כשאין שגרת לימודים: זה הזמן לטפל בלקויות הלמידה ובהפרעת קשב וריכוז

    עפר גדנקן No Comments on דווקא כשאין שגרת לימודים: זה הזמן לטפל בלקויות הלמידה ובהפרעת קשב וריכוז

    שנת הלימודים החולפת לא הייתה שנה שגרתית. מוסדות הלימודים נסגרו כבר במחצית הלימודים הראשונה, והלמידה עברה להיות מרחוק, מהבית. גם שנת הלימודים החדשה שרק החלה הופסקה בשל משבר הקורונה, ומי יודע מתי יחזרו התלמידים ללמוד ללא הפרעות כלל.

    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכל אורך התקופה האחרונה התפתח שיח נרחב אודות הקשיים הנלווים ללמידה מהבית. גורמי חינוך ואנשי מקצוע תרמו המלצות, עצות ופתרונות. כולם רצו לאפשר לתלמידים, עד כמה שניתן, לקיים שגרת לימודים גם במצב של חוסר ודאות והגבלות.

    בתוך כל השיח הזה בלט במיוחד השיח אודות ילדים שמתמודדים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אם גם בימות שגרה ילדים אילו מתקשים בלימודים, הרי שתקופה זו העצימה את הקשיים ואת התסכול וחוסר האונים של התלמידים.

    בתקופה זו הם לא יכלו לקבל את המענה והעזרה לה היו מורגלים במסגרת הלימודים או במסגרת הפרטנית. אמא של יעל למשל, תלמידה לקוית למידה אומרת: "זה מרגיש כאילו לקחו את העיפרון, ואומרים לך תכתוב בלי".

    כן קורונה, לא קורונה, יש פתרון ללקויות הלמידה והפרעות הקשב, ואפשר למגר את הבעיה מהשורש, ככה לפחות טוענים הורים שניסו את הטיפול במרכז "אלפא בריין סנטר", והצליחו לסייע לילדיהם להתגבר על הקשיים ולהשאיר אותם מאחור.

    "מדובר באימון של המוח שבו הילד לומד לאמן ולשפר את תפקודי המוח שלו. התוצאה היא שלקויות למידה כדוגמת קשיים בהבנה, קשיים בחשבון, קריאה וכתיבה, נעלמים. בהפרעת קשב ניתן לראות בבירור שיפור גדול ביכולת הקשב והריכוז, עד כדי העלמת הבעיה. " מסבירה ד"ר נתנאל (Ph.D) מנהלת המרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר", שעומד מאחורי מאות מקרי הצלחה של טיפול בילדים.

    זוהי בשורה גדולה, שכן, מי שמע על טיפול שמצליח לפתור את הבעיה אחת ולתמיד, לבד מהטיפול הזה: אימון מוחי במרכז "אלפא בריין סנטר" בשיטת הנוירופידבק הייחודית והמתקדמת, המותאמת באופן אישי לכל ילד, מפוקחת ומלווה על ידי אנשי מקצוע, שמודדים כל העת את השיפור, ומלווים כל ילד עד להצלחה.

    מאחורי כל ילד שהצליח להתגבר על הקשיים עומדים הורים שלא ויתרו, שהתעקשו, לנסות עוד טיפול, שהתברר כמענה המושלם לילד שלהם. והנה מה שיש להם לומר:

    "מה שלא עשו שעות של מורה שלקחנו באופן פרטי, עשה טיפול ב"אלפא בריין סנטר", ההשקעה הייתה שווה, הילד מבין, הוא מאושר, אין מרגש מזה." אומר אבא לילד בן אחד עשרה שחווה קשיים עצומים בהבנת הגמרא.

    "כמה תסכולים, אכזבות ודמעות היו יכולים להיחסך, אילו שמענו על הטיפול הזה מוקדם יותר, הקשיים נעלמו." אמא של תלמידת סמינר אומרת.

    דווקא עכשיו כשעתיד שגרת הלימודים אינו ברור, זה הזמן לטפל בקשיים ולעזור לילדים להגיע פנויים ומוכנים ללמידה שתתחדש ללא הפרעות.



    0 תגובות