- רדיו קול חי - -

חיים בצל משבר: כיצד מתמודדים עם משבר ועוברים אותו בשלום

לכל אדם יש את דרך ההתמודדות שלו, יהיו כאלו שיחוו התקפי חרדה ויהיו כאלו שייכנסו לדיכאון. תחושות של עצבות , תסכול, עצבנות, חוסר אונים וכעס גם הן לא נדירות בתקופה זו.

חשוב לזכור שכל משבר סופו להיגמר, לא מדובר במצב נצחי ולכן ככל שנקדים ונבין שמדובר בתקופה שתחלוף יהיה לנו קל יותר להתחיל לטפל בעצמנו.

ד"ר נתנאל (Ph.D) מנהלת המרכז לשיפור תפקודי המח "אלפא בריין סנטר" מלווה אנשים הסובלים מקשיים נפשיים ואומרת: "ההתמודדות בשעת המשבר משפיעה לא מעט על היכולת לעבור אותו, למנוע קיבעון והחמרה של הקשיים שמלווים אותו, ועל היכולת לחזור לשגרה תקינה."

מה הוא טיפול ממוקד וקצר מועד?

במרכז "אלפא בריין סנטר" ישנו מסלול טיפולים ממוקד וקצר מועד לטיפול בקשיים נפשיים שמלווים את האדם בעת משבר. מסלול הטיפולים כולל טיפולי נוירופידבק – אימון מוחי בשיטה ייחודית ומתקדמת, טיפולי ביופידבק וטיפול התנהגותי קוגניטיבי – CBT אשר נותנים מענה שלם, רחב ומקיף – בזמן קצר, לקשיים של האדם ומסייעים לו להתגבר על המשבר.

מתי כדאי לפנות לטיפול?

כאשר התגובה שלנו למשבר היא ירידה תפקודית משמעותית וכאשר קיים שינוי התנהגותי בולט לאורך זמן, כדאי לפנות לטיפול. אין סיבה להשלים עם הקשיים ולהנציח את המשבר, אפשר לטפל בהם ולהשאיר אותם מאחור.

כיצד מתבצע הטיפול?

תחילה נקיים ייעוץ שמטרתו לבחון את מידת ההתאמה של הפונה לטיפול. בהמשך תבוצע בדיקה שממפה את הפעילות המוחית ומאתרת את המוקדים בהם יש לטפל. לאחר מכן נתאים תוכנית טיפולים אינדיבידואלית שתתן מענה

אישי לצרכים ולמטרת הטיפול של כל אחד ואחת. עם סיום התאמת התוכנית, ניתן להתחיל בטיפול קצר טווח, אפקטיבי וממוקד שישיג שיפור גדול באיכות החיים, שיפור בקשיים הנפשיים שהתפתחו בשל המשבר, שיפור שישמור על תוצאותיו החיוביות לאורך זמן רב.