תנופה מדינית היסטורית: סודאן וישראל יחתמו על הסכם שלום

    איתי גדסי No Comments on תנופה מדינית היסטורית: סודאן וישראל יחתמו על הסכם שלום

    המדינה השלישית שמצטרפת לתנופת הסכמי השלום ההיסטוריים בין העולם הערבי למדינת ישראל | סודאן וישראל הכריזו על כינון יחסים מלאים, ובקרוב צוותי ישראלים וסודאנים ייפגשו לקראת מעמד החתימה הרשמי | נתניהו: "בחרטו'ם התכנסה הליגה הערבית לומר לא לישראל, ואילו היום ח׳רטום אומרת – כן לשלום עם ישראל"

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה במזרח התיכון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שבת) על הסכם הנורמליזציה עם סודאן, "אנחנו מכריזים היום על עוד פריצת דרך דרמטית לשלום, עוד מדינה ערבית שמצטרפת למעגל השלום – והפעם נורמליזציה בין ישראל לסודאן. איזה מהפך אדיר".

    נתניהו הזכיר את גודל השינוי הדרמטי בעולם הערבי כלפי ישראל בתקופתו: "בח׳רטום, בירת סודאן, אומצו ב-1967 שלושת הלאווים של הליגה הערבית:
    לא לשלום עם ישראל,
    לא להכרה בישראל
    ולא למשא ומתן עם ישראל".

    "ואילו היום ח׳רטום אומרת – כן לשלום עם ישראל, כן להכרה בישראל וכן לנורמליזציה עם ישראל. זהו עידן חדש. עידן של שלום אמיתי. שלום שהולך ומתרחב עם מדינות ערביות נוספות – שלוש מהן בשבועות האחרונים" הזכיר ראש הממשלה.

    נתניהו עדכן כי "בקרוב ייפגשו משלחות של סודאן וישראל כדי לדון על שיתופי פעולה בתחומים רבים, ביניהם חקלאות, מסחר ועוד תחומים חשובים לאזרחינו".

    עוד הוסיף נתניהו "שמי סודאן פתוחים היום לישראל. זה מאפשר טיסות ישירות וקצרות יותר בין ישראל לאפריקה ולדרום אמריקה".

    נתניהו הודה על מוביל המהלך מהצד הסודאני, "אני מודה ליושב ראש מועצת הריבונות של סודאן, עבד אלפתאח אל בורהאן, ולראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ".

    ראש הממשלה שב והודה לנשיא ארה"ב איש המפתח בכל תהליך השלום, "ואני מבקש להודות שוב לנשיא טראמפ ולצוותו על חלקם במהלך ההיסטורי החשוב הזה. אנחנו מרחיבים את מעגל השלום. איזו התרגשות, כן יירבו".



    0 תגובות