הגר"ד יוסף: "הפרקליטות אילצה אותי להתפטר מרבנות שכונת הר נוף"

    ישראל רובין 1 Comment on הגר"ד יוסף: "הפרקליטות אילצה אותי להתפטר מרבנות שכונת הר נוף"

    בשיחה עם יעקב ריבלין ואבי בלום חושף לראשונה חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף כי נאלץ להתפטר מרבנות שכונת הר נוף לאור דרישת הפרקליטות • ביחס להתמודדות אפשרית על רבנות העיר ירושלים: "במצב של היום לא, אבל אין לדעת" • הגר"ד יוסף מספר גם על יחסו של מרן זיע"א לראה"מ נתניהו: "בשיחה האחרונה ביניהם אבא דיבר איתו בלשון קשה מאוד; קשה לדעת מה היה חושב היום"

    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב דוד יוסף אומר בראיון ליעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה', כי מנהיג אמיתי הוא זה שעומד על שלו ועל דעתו ללא התייחסות לשיקולים שלא מן העניין. "זה ברור שכאשר יש פוסק שאכפת לו מכל דבר, והוא מכוון לאמת שלו ועומד עליה בתוקף אז הוא זוכה דבריו נשמעים. זה למעשה מה שנקרא מנהיג. מנהיג אמיתי זה מי שאינו מתחשב בשיקול כזה או אחר", מסביר הגר"ד יוסף ביחס לדרכי ההנהג של אביו מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שיום פטירתו חל אמש.

    הגר"ד יוסף נותן דוגמא ומספר בשיחה עם ריבלין ובלום:  "בזמנו אבא פסק לגבי עולי אתיופיה שהם יהודים, היה רב אחד מגדולי הדור שזה לא מצא חן בעיניו, אפילו שהוא לא ראה את מה שאבא כתב ואז הוא הודיע שאם אבא לא יחזור בו אז הוא יצא נגד תנועת ש"ס וילחם בתנועה בכל כוחו. כאשר באו וסיפרו את זה לאבא הוא השיב 'מה זאת אומרת? אם רוצה שיילחם, אני לא אשנה פסק הלכה בגלל שיקול כזה – בשום אופן לא', ואז אבא שלח את הפסק שלו לאותו תלמיד חכם והוא נרגע ובעצמו הבין שיש פה שיקולים מאוד כבדים מבחינת ההלכה. הוא לא רצה להכריע שאבא צודק אבל הוא נרגע".

    פתיחת תלמודי התורה

    הגר"ד יוסף נשאל במהלך הראיון, לגבי פתיחת תלמודי התורה ומוסדות החינוך בתקופת הקורונה והשיב: "אבא היה מאוד נחרץ בעניינים של פיקוח נפש שזה דוחה את כל התורה כולה. אסור לנו להתעלם מזה שזה דבר היום ונורא שהילדים נמצאים כבר זמן רב בלי מסגרת. אנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה התוצאות של זה. אצל בחורים צעירים בישיבות קטנות אנחנו כבר רואים את הזנק ויהיה קשה מאוד להחזיר אותם אחרי זה למסלול. אלו שאלות לא פשוטות בכלל".

    "מצד שני", מוסיף הגר"ד יוסף ומסביר "אנחנו צריכים להסתכל מה עומד על כף המאזניים ואנחנו צריכים להתחשב בפיקוח נפש יותר מהכל. השאלה האם באמת מדובר כאן בפיקוח נפש – זו השאלה הגדולה. כשאנחנו רואים את המדיניות של הממשלה שלפעמים מכופפים את הדברים בגלל הכלכלה – אז אנחנו רואים שבמידה מסוימת הם מוכנים להקריב את החיים למען הכסף. אז מה שאנחנו צריכים זה לבדוק את השיקולים שלהם. אם השיקולים שלהם באמת טהורים ומדובר בפיקוח נפש אז אנו צריכים להכריע כך, אבל אם השיקולים האלו הם לא כל כך טהורים ופה מותר ושם אסור – אז אנחנו צריכים לעשות באמת מה שאנחנו חושבים".

    "לפני שבוע באמת הנושא הזה הגיע לשולחני, וביחד עם נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום הכהן ואני שמשמש כיו"ר הרשת – אז החלטנו כרגע שזה שב ואל תעשה", מוסיף הגר"ד יוסף.

    הגר"ד יוסף נשאל מה הוא עונה כאשר מגיע אליו מנהל תלמוד תורה פרטי ואומר שיש לחץ של ההורים לפתוח את הלימודים: "זו שאלה מאוד מורכבת. התשובה היא לא שחור ולבן. אני יודע למשל על תלמוד תורה מצוין בהר נוף שהם כן מצאו פתרונות. יש בהר נוף יהודים שיש להם בבתים מרפסות ענקיות. אז לוקחים את הכיתה ומחלקים אותה לשלושה, בכל מקום עשרה תלמידים. מקפידים על מרחק ושאר הכללים והכל בא על מקומו בשלום".

    עוד מספר הרב: "הייתה הצעה מהמדינה לממן מכשירים עם תוכנת זום ללמידה מרחוק, אבל אני התנגדתי בכל תוקף כי לפי מה שהוסבר לי זה עם אינטרנט וזה למעשה מכשול גדול מאוד לגבי העתיד".

    ביחס להתנהלות הממשלה, ובמענה לשאלה כיצד החרדים יושבים באותה ממשלה, ענה הגר"ד יוסף: "אני חושב שהבעיה היא שהם תמיד נושאים את עיניהם אל בג"ץ, ואם הם משערים מראש שבג"ץ לא יקבל את הדברים אז מזה נגזרות ההחלטות וחבל מאוד. זה כואב מאוד. אנחנו יודעים את היחס של בג"ץ אלינו לאורך כל השנים. אנחנו צריכים לזכור כל הזמן שהגאולה עדיין לא הגיעה, ועוד לא התחילה. אנחנו בעקבתא דמשיחא. זה לא שלטון אידיאלי מבחינתנו, אז אנחנו בסך הכל מנסים להציל את מה שאפשר להציל".

    מינוי רבני ערים ושכונות

    המראיין יעקב ריבלין: "היה נושא שהיה בנפשו של מרן. הנושא היה למנות רבנים יראי שמים בכל הארץ. בשנים האחרונות דומני שכמעט לא נבחר אף רב חדש. האם לדעתו של הרב ניתן היה לעשות יותר בתחום הזה?"

    הגר"ד יוסף: "אני קרוב מאוד לנושא הזה, אני שומע מה שקורה. לצערנו הרב שוב כיוון ש'מלוא כל הארץ משפט' אז כל הליך כזה הופך למסורבל או נתקע. לדוגמא, מי שזוכר – במשך יותר מעשר שנים נמשך הליך לבחירת רב ראשי לירושלים. במשך שנים העיר התנהלה ללא רבנים. כמו כן, למעלה מעשרים שנה לא התמנה רב שכונה אחד בכל רחבי הארץ. לא אכפת להם (המדינה)", זועק הגר"ד יוסף בכאב.

    ההתפטרות מרבנות הר נוף

    רבה של שכונת הר נוף לשעבר חושף לראשונה: "אני פרשתי מתפקידי כרב של שכונת הר נוף לאחר שהפרקליטות אילצה אותי לעשות זאת, כיוון שאני חבר במועצת חכמי התורה. אכפת להם אם יהיה רב בהר נוף או לא? לא מעניין אותם. אז כל ההליך נתקע".

    האם יתמודד בעתיד על רבנות העיר ירושלים

    במענה לשאלה האם הוא צפוי להתמודד לרבנות העיר ירושלים בעוד כ-3 שנים, ענה הגר"ד יוסף: "אני לא אוהב לדבר על מה יהיה בעתיד. אני לא יודע מה יהיה איתי, מה יהיה המצב של הרבנות. אני רק יכול לומר שאילו זה היה היום לא הייתי מתמודד – מסיבה פשוטה שאני היום ברוך ה נותן הרבה הרבה שיעורים, גם בתקופה הזו, אני מוסר הרבה שיעורים דרך הטלפון ובכל מיני אמצעים ואני עסוק גם בכתיבת ספרים – אז מבחינתי אני מרגיש שאני ממלא טוב ברוך ה את הייעוד שלי בעולם. אילו זה היה היום אני אומר בפירוש לא, אבל אין לדעת מה יהיה".

    יחסו של מרן זיע"א לראש הממשלה נתניהו

    הגר"ד יוסף סיפר גם על יחסו של אביו מרן הגר"ע יוסף לראש הממשלה נתניהו: "קשה מאוד לדעת אילו הוא היה כאן היום מה הוא היה אומר. אבל אני אומר בפרוש – בקדנציה הראשונה של נתניהו זה ידוע שהיו למרן הרבה מאוד ביקורות על מהלכים שנתניהו עשה, ולאחר מכן כשהוא חזר להיות ראש הממשלה לפני 12 שנה אז היחסים היו מצויינים ממש. נתניהו ביקר אצלו כמה פעמים והיו שיחות מאוד יפות ביניהם, אבל אחר כך זה לא נגמר טוב כי לצערנו קמה ממשלה אנטי חרדית שזממה לגייס את כל בני הישיבות ונתניהו עמד בראשה. נכון אמנם שהוא היה מאולץ לעשות זאת על ידי השותפים שלו".

    "אבל בשיחה האחרונה שהייתה לנתניהו עם אבא (בזמן שעדיין כיהנה ממשלת נתניהו-לפיד-בנט), זה היה בשבעה על אחי הרב יעקב ואבא ממש בכה ודיבר איתו בלשון קשה מאוד. לאחר מכן כשאבא הלך לעולמו הממשלה היתה עדיין קיימת. כך שקשה מאוד להעריך מה אבא היה חושב אילו היה חי לאחר פירוק הממשלה הרעה הזו אבל סביר להניח שיחסו לראש הממשלה היה משתפר", מסכם הגר"ד יוסף.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הגר"ד ממשיך את דרך אביו כמנהיג רוחני ללא חת